2008

Sammanfattning av året: Jag har varit gravid! Ja, men nästan, det känns som jag har varit gravid i ett år snart! ja, inte riktigt, 9 månader i alla fall, och av de 9 månaderna har jag; bilat farm och tillbaka till Kjöllefjord i Norge, hälsat på i Eskilstuna, slöat en hel massor och badat för lite. Jag har gått ner i vikt och gått upp buddelt så mycket! Jag har gråtig och skällt på Carl för han är dum och jag har gråtig för jag trott att han ska gå i från mig bara för jag blivit tjock och väger som en hel kar. Innan jag blev gravid var jag som vilken förvirras människa som helst, nu är jag ännu mer förvirrad.
Vi har ändrat om hemma ca 1000 ggr (Carl står för den biten), skaffat katt som är lika gammal som bebisen är nu alltså 38 + 5 veckor, vi har varit nästintill pankast i världen och rikast (känns så när man får lön + studiebigrad), Vi eller jag får äta lyxg och helt nyskapad mat nästan varje helg för Carl utbildar sig till kock (det är något Carl har gjort i år börjar plugga), jag har fått köpa så mycket fina bebissaker som möjligt syndrom...(det börjar dock lägga sig och det är vi båda glada för), Vi har varit tillsammans i 2 år och bott ihop (officiellt) i 1,5 år, något mer då? Nja, det finns säker mycket och säkert något viktigt som jag inte kommer på just nu...
I vilket fall som helst kommer det nya året bjuda på något som vi aldrig någonsin har upplevt förut, livet som föräldrar. Om bara 1 vecka exakt idag, ska vi till förlossningen för att "hämta ut" vår bebis! Denna veckan kommer nog vara den segaste i hela mitt liv kan jag tänka mig, det hade varit skönt att få resa bort och sola + bada det sista men ja, det funkar ju inte riktigt så i livet.

Nu ska jag käka frukost, sedan fortsätta min seg-städning och sen får jag se vad jag gör. Carl ska i alla fall göra sås idag (han började med en igår och man ska visst koka upp och fixa med den tills den blir perfekt, så nej ingen manssås) och sedan ska han nog baka...laga mat och kanske bära saker åt mig.


Två grisar i en park

Kommentarer
Postat av: keffanna

Gott nytt år på dig!

Såg dig på systemet för någon dag sedan, men kunde inte hälsa, stod i kassan. :(

Du var iaf hur fin som helsT! Älska magen! :)

2008-12-31 @ 13:55:24
URL: http://fikasugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0