Tidigt uppe!

Det är fredag, jag är ledig men ändå vaknar jag vid 8 och går upp...det är inte rätt.
Att vara ledig är inte riiiktigt lika kul som jag förväntat mig, jag har faktiskt inget att göra, när allt liksom är städat hemma, vad gör man hemma då? Jag kan inte ens slå in juklkappar för alla är inslagna, I och för sig kan jag ju köpa några fler för vi saknar typ 3 (till min pappa, Cornela och Oscar)...ja! det gör jag idag då, ska ju ändå gå med brorsan i stan.

Jag ringde till förlossningen igår, vilka frågor jag fick va! Känns det 30 sek eller 1 min? känns det varannan timma eller ner var 10de min? går det upp ifårn och ner eller är det lite var stans?
- Jo, alltså sa jag, jag vet att det är förvärkar bara men jag blev lite osäker i och med att det är snitt och då visste inte jag om det var fulla värkar jag skulle komma med eller ja...
- Okej sa tanten (hon var mycket trevligt och lugn, lät tråkigt på förlossningen) men känner du dig orolig? Annar kan du vänta med att komma in i fall att det sätter igång på riktigt, och det känner du för då kan du inte sova.
- Jaha, Okej, jag ville bara veta mer exakt hur jag skulle ställa mig till det för jag inte fick någon direkt information innan...men så bra! då lägger jag mig och sover som vanligt och slutar tänka på det bara, sa jag glatt!

Och så blev det jag somnade, alltså inga värkar för jag kunde sova, haha!
Jag kunde visst ta det lite lugnt tyckte hon inte hålla på och bära och konka runt så mycket...jaha, inga tvätta förnster inför jul för mig då + allt annat jag hade planerat...jag skulle visst ta det lugnt i almänhet liksom det innebär att inte gå och springa, inte för att jag direkt kan springa men jag vill gå! gågågå! det är ju kul, jag har fått sug på det nu det sista, jag får visst fortsätta vara soffpotatis!

Nu ska jag kika på dålig TV innan jag ska till mina föräldrar!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag undrar precis samma sak! Vafasen hittar man på när man har städat allt som går att städa? :)

2008-12-19 @ 09:41:50
Postat av: keffanna

Haha, förösk springa som gravid! Kul upplevelse :P

2008-12-19 @ 10:27:11
URL: http://fikasugen.blogg.se/
Postat av: Jenny/Blackwinged

Dem säger ju att om alvedon hjälper så är det inte riktiga värkar så ja, du får knapra alvedon nästa gång. :P Haha, jag städade hela lghten samtidigt som jag hade värkar & förlossningen var på G, tänkte att det kommer säkert gå över..

2008-12-19 @ 12:50:56
URL: http://blackwinged.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0