Det är svårt

Jag vet inte men jag bryr mig kanske för lite om vad som händer i världen...

Finanskrisen? Ja men vadå? Det är synd om dem det drabbar men liksom, varför ska jag egentligen bry mig och ens förstå så mycket om det, drabbar det egentligen mig så mycket?

Svältande barn och naturkatastrofer..? ÅH! Jag känner mig så dum men ärligt, jag orkar inte bry mig... jag vill ju egentligen göra det men jag har faktiskt fullt upp med mitt eget och "problem" som folk runt om mig har, personer som behöver hjälp, det är personer jag kan hjälpa.

Visst är det synd om alla dessa sjuka och fattiga människor runt om i världen men som sagt... vad ska jag göra?
Lägga pengar i en bössa? Räcker det? Vi skänker pengar till Stockholmsmissionen eller något liknande, räcker inte det? Människor i vår eget land. Jag känner mig så kluven i allt detta men jag tror inte man som människa ska bekymra sig allt för mycket, då tror jag inte man orkar med sitt egna tillslut.


Jaja, veckorna tickar på i full fart! Nu är det 38 dagar kvar till det beräknade datumet, det är en månad och en vecka. Jävlar vad tiden går fort nu alltså, det är så mycket med julen nu också som ska fixas så jag tror tiden kommer gå ännu snabbare än vanligt... eller hur man ska säga.
Fortfarande så är inte allt på plats men det gör inget för det kommer. Jag har slutat oroa mig så mycket för typ... ALLT! Jag har insett att det mesta löser sig... det ända som känns skit och bajs är fortfarande försäkringskassan, om jag inte får mina mammapengar i januari så.... ja men vem lånar man massor med pengar av liksom, ens föräldrar jovisst men samtidigt, det känns ganska dumt! ÅH! Skit samma med dessa tråkigheter!

Idag köpte jag en jättesöt hjälmmössa på Design Torget! Det är en kul sak! Haha =)

Ja, så "fick" vi massor med kläder av Cars kusin Karin som hon haft till sina barn, så kul! Fanns saker i påsen från 70-talet haha! Så sjukt coola kläder, även fast dem är, i ärlighetens namn är ganska fula, så är det fan coolt!

Annars så har veckan varit ganska så... ja... lam!? Praktiken är ju kul och går fruktansvärt fort, jag har sovit hos Cornelia ute i Sandhult och där som jag sagt tidigare händer det NOLL grejer, mest spännande denna gången (som förra) var bråk mellan hennes katter, haha!

(ÅÅÅH, sitter och halv tittar på Leilas Jul samtidigt som jag skriver, snacka om goda, farligt goda saker!! Julbak nästa!)
Just det, när jag kom hem i fredags fick jag världens bästa överraskning av Carl, ett nymålat och inordning gjort sovrum! Det är så fint där nu! Så himla lycklig är jag alltså! En sak mindre att tänka på att behöva göra + att han tagti bort färgen på golvet i vardagsrummet, som han förövrigt gjorde i ordning förra veckan! Vilken kille va!


Njae, nu ska jag fixa och trixa in maten som står framme fortfarande, taccos blev det ikväll, det är faktiskt gott ibland.


Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Tee

bor cornelia i sandhult nu? haha, vad ska man där o göra?

2008-12-06 @ 17:16:37
URL: http://theresesievanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0