Foglossning....

Detta är saker man kan göra själv för att ja...minska smärtan?! 

  • Undvik medvetet de rörelser som gör ont - ALLA?! nja, alla som man gör när man rör sig.
  • Undvik ensidiga, långvariga ställningar både på jobbet och på fritiden. Variera ställning ofta -Okej, men det gör ju ont att röra sig...se till den görsta punkten... 
  • Stå med tyngden jämt fördelad på båda fötterna. Sitt ner när du tar på dig strumpor, skor och byxor - Ja, men det köper jag!
  • Använd skor som sitter stadigt på foten, gärna med mjuk sviktande sula - inte höga klackar! - Ja, men då trampar jag snett och får ont i fötterna också! Får jag inte gå alls?
  • Gå med korta steg i lugnt tempo, vagga gärna som en anka, när du går - Nej tack! bara för jag är gravid vill jag inte se handikappad ut... =( 
  • Undvik om möjligt trappor. Ta hissen. Annars kan du "mellanlanda" genom att sätta båda fötterna på samma trappsteg när du går uppför trappor, och eventuellt gå baklänges nedför - nr. 1 jag bor på 4:an...utan hiss! undvik det lixom, och gå baklänges ner? hallå? jag vill gärna inte trilla och slå ihjäl mig! 
  • Undvik att sitta i mjuka och djupa soffor och fåtöljer - Vem vill köpa nu soffor till mig? 
  • Sitt inte långa stunder med benen i kors -Men det är ju jätteskönt! 
  • En kudde i svanken känns skönt när du sitter, till exempel i bilen - Ja! 
  • Undvik att lyfta och bära tungt, det vill säga mer än 5 kilo. Tänk efter ofta, bär inte i onödan - Okej,  men vem bär mina extra kilo då? Jag kan LOVA att det är mer än 5! 
  • Res dig från liggande till sittande genom att rulla runt på sidan med samlade ben. Kom upp till sittande genom att skjuta ifrån med armbågen och andra handen - Ja...det är ju bra!

Okej, detta är vad man ska göra då visst....jag kan inte göra något, jag är här med en grönsak!


Kommentarer
Postat av: Cicci

aj, börjar du redan få foglossning? visserligen har jag aldrig haft det och jag hoppas jag slipper det med....låter inte roligt alls...blääää

2008-11-17 @ 19:47:07
Postat av: Tee

gahhahha, vagga som en anka låter nice..*asg. roligaste idag!

2008-11-25 @ 00:39:19
URL: http://theresesievanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0