Dag 1 utan Carl

Jag har betsämt mig, jag kommer inte att åka till Göteborg denna veckan, känns helt meningslöst faktiskt...för bara en dag (vilket det blir i slutändan). Tråkigt att inte få träffa Carl men...Vi träffas ju i helgen... åååh! jag har abstinensbesvär redan nu! (jag vet ju någon som kommer att ha rödsprängda ögon i slutet av veckan, JAG!) 

Idag har i alla fall jag och Tyra varit och handlat med min pappa äntligen, ÄNTLIGEN är verkligen rätt ord att använda för det. Det har varit så tomt i vårt kylskåp och skaffarit så i morse åt jag rostat bröd med smör och sylt...inte riktigt det jag föredrar och till lunch åt jag en gammal kiwi inte heller vad jag föredrar, men nu! Nu har jag minnsan proppat i mig 4 varnamackor, 4 kakor, ett stort glas juice och snart väntar jordgubbskräm! WoW, vilken bra mat va...nja inte så! Men jag orkar inte laga något ikväll + att jag inte har lust att köpa pizza eller något annat färdigt, det har blivit lite väl mycket av det nu det sista tycker jag.

Handla var för övrigt jätteroligt, jag behövde (nästan) bara tänka på mig själv. Vad är jag sugen på att äta i veckan? Jag kom fram till att jag är sugen på att äta, kålgryta, fylld paprika, torsk, kycklig och lax! Så det blev det! Ja, lite till såklart som går att äta, och även oätbara saker som blöjor, tandborstar och annat tråkigt, men såklaaat, så typiskt! Jag glömde att köpa toapapper, tur att jag *hosthost* inte gör nr. 2 så ofta då...
Ja! bara en liten inflikning! Förra veckan i Gbg så handlade jag och Carl mat för (i princip) 2 dagar, vi fyllde en papperskasse med käk det blev nästan 700 spänn! HALLÅ!? 700 pengar, det är en fjärrde del av vår mat budget! Nu när jag handlade idag fick jag 3 överfulla papperskassar + ett stort paket blöjor för 1000 pengar! Det tycker jag är liiiite sjukt!

Min städning förresten, som jag påbörjade under dagen, gick det inte så bra med. Man kan säga att jag inte kom någon vart. En maskin tvätt blev det i alla fall att jag sorterat resten av tvätten så nu är det bara att skyffla in i tvättmaskinen. Jag gör ett nytt försök i morgon.


Skräpet innan vi ska handla


Tyra "leker" lite struts

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0