Dop eller namngivning?

Vad ska man ha, måste man ha något? Jag och Carl har redan sedan innan Tyra föddes haft disskutioner om hur vi ska göra, Carl har alltid varit för dop och jag för namngivning. Men nu börjar Carl ändra sig till att inte ha något + att namngivning inte känns det minsta aktuellt för honom i och med att vi redan gett Tyra sitt namn och alla pappren är inskickade. Jag kan förstå honom, hon heter ju redan sitt namn (höhö) så varför ha en "NAMNGIVNING", det är ju inte direkt något komplement till dopet egentligen för man döps ju inte till sitt namn ändå.

Nu plötsligt känner jag mig osäker på vad jag vill. Jag vet att jag vill ha någon form av fest i alla fall för Tyra, kanske bara ett Tyra kalas? Jag ska ta och googla lite om namngivningsfester och se vad jag hittar
.

Kommentarer
Postat av: Jenny/Blackwinged

Neej, inget dop!! Jag är så sjukt anti dop, tycker det är så fel det kan bli, blä! Förstår mig verkligen inte på ickereligiösa som döper av "tradition", bullshit! Vi hade ingenting, orkade inte. :P

2009-04-01 @ 16:29:59
URL: http://blackwinged.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0