På äventyr i Göteborg

Igår (tisdag) ringde min pappa mig och sa att han kunde sponsra en utflykt för mig och Anton. Vi tänkte länge och noggrant innan vi bestämde oss. Vi kom fram till att Göteborg och museum lockade. Vi bestämde oss för att åka till

Naturhistoriska, för ingen av oss varit där förut! Så vi satte oss på bussen till Göteborg klockan 13:20 och var framme 14:20, så var det bara att ta sig upp dit och traska runt i 2 ½ timma. Men NEJ! jag börjar om;

Vi satte oss på bussen 13:20, klockan 13:40 spyr Tyra ner hela mig och henne! Tjock illaluktande kräk var överallt! Min snälla lillebror frågade om jag ville låna hans hoodie och det ville jag. Jag körde en lätt striptease på bussen och lyckades få av mina kräks kläderna, jag tar av Tyras kläder också och tar på henne extra kläderna (som jag som tur var hade med! sedan Tyra föddes är det typ 4 gången hon behöver använda sina extra kläder så  jag brukar faktiskt inte ha med annars!!).

Väl framme i Göteborg gör vi oss beredda på att springa in i 5:an för att inhandla en tröja till mig (lillebrors var liiite kort...) och sedan vidare till Naturhistoriska. Plötsligt blev det en hel del ringande, Eva ringer, hon ringer Oscar och Oscar ringer mig. När vi inhandlat tröjan går vi i stället till Carls lillebror Oscar som är i Göteborg, där kan vi duscha av oss och byta om i fred. Vi inser att klockan blivit mycket och att gå på museum inte är någon idé, man behöver nog ner än en timma. Vi fick tänka om (vi som hade tänk så långe på vad vi ville göra...).

Det blev Universeum istället! Det gick lika bra, bara liiiite dyrare än Naturhistoriska (bara typ 300 kr...höhö). Vi hade det i alla fall jättemysigt! Vi traskade ända från is och isbjörnar till de små illgula grodorna i regnskogen. Tyra tyckte det var jättekul att banka på glaset till fiskarna. Det tråkigaste med hela resan var att kameran blev kvar hemma, jag fotade en del med mobilen...men ja, kvalitén är inte den bästa, man skulle till och med kunna säga att det är den sämsta! Så istället får ni en googel bil =P




fiskar som viskar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0