Utan bebis

Jag är fri från barn just nu! Jag är utan bebis!

Min pappa plingade på för 1 timma sedan och "nallade" med sig Tyra hem till sig (dem, mina föräldrar). Det hela var överrenskommet sedan innan, men snacka om att jag blev överraskad när han bara pinga på, kom upp och började klä på henne. Tyra gillar sin morfar, jättemycket! Näst mest efter mig och Carl (tyvärr Eva, det är bara så). Så att vara med honom, mormor och morbror går alltid bra. Pappa är jag i deras familj, alltså Tyras tryggaste punkt.

Så vad gör man på sin barnfria tid då? Damsuga kanske? Det ska jag faktiskt passa på att göra, jag kan ju göra det när Tyra är hemma också men det tar sån tid då. Hon klättrar ju upp på dammsugaren hela tiden. Det blir lättare utan henne. Imorgon måste det i alla fall vara rent hemma för då får vi besök av en pyttebebis. Eller i alla fall en bebis som är liten i månader, han är faktiskt större än Tyra är nu, även fast han bara är 3 månader (??)!

Sedan då? För damsuga tar ju bara en kvart. Jo då ska jag fixa iordning mig för jag ska träffa Jenny och hennes kompis Jenny på stan. Vi ska ta en öl (eller möjligen två, max två! För mig i alla fall). Trevligt värre! Nej, nu får jag rappa på klockan är ändå 5 snart, och halv 7 ska vi ses. Jaaa, det är 1 ½ timma kvar men det tar tid att fixa hår, välja kläder och sminka sig, och damsuga såklar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0