Filmdagen

Som befarat så gick filminspelningen sådäääär, om vi säger så. Tyra blev nertryckt i en alldeles för liten bilbanrstol och fick panik, hon verkligen gallskrek och vifftade hela tiden när hon satt där. Stackars liten, men det blev bra ändå sa filmgubbarna. " - Äh, det kommer inte vara något ljud på filmen sen ändå, så det är bara bra att hon rör sig mycket så man ser att det är en levande bebis i stolen". Efter 2 timmar på inspelningen var av 30 minuters filmande var vi klara!

Jag tyckte det var jättekul och spännande att få vara med på en inspelning. Dem (reklambyråfolket) hade köpt kläder till alla barnen så de skulle se likadana ut, de hade fixat dricka och fika och leksaker till barnen som kom så att ALLA hade något att göra. Man skulle ha kunnat komma dit med ett naket, hungrit barn i princip. Tyra gick en bra peng som kommer sättas in på hennes konto, detta var faktiskt hennes "jobb" och senare får vi ett EX på filmen.

Bara en liten inslängd grej;  jag träffade många föräldrar idag och den ena var så himla söt. Man märkte att han inte brukade åka iväg ensam allt för mycket med barnen som var 4 och 2 år. Vi satt endel med varnadra för vi kom sammtidigt till inspelningen. Hans lilla kille, 2 åringen, hade med sig en djurbok. Pappan öppnar boken och frågar; " -Vad är det?, Ett lamm, vad säger lammet?, bääää" haha! Allt detta hann pappan fråga och säga innan den stackars pojken hann få en syl i väderet, och det hände inte bara en gång utan flera och mellan gångerna tittade han på mig och log. Så kul! Han tyckte sin lilla pojk var så duktig, fast han inte sa ett pip! Men han kunde allt om djuren, det fick jag svar på senare när han kom och satte sig hos mig, då tog vi det hela lite långsammare, vilken söt lite kille och pappa!

Det är en del som har frågat och undrat vad hon skulle vara med i för typ av film, och nu vet jag! En instruktionsfilm om barnsäkerhet i bil. Denna film kommer man få med när man köper bilbarnstol av märker BeSafe och även IF (försäkringsbolaget) kommer att använda sig av denna film, så det är ingen reklamfilm som kommer att visas på TV.

Jag tror i alla fall inte att vi ska göra mer film av bilbarnstolslaget! Det funkar inte! Men annan film skulle man kunna testa om Tyra tycker det är kul vill säga =)

Mellan tagningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0