Ingen ork!


undrar om allt stök försvinner om jag gömmer mig?

Bläää! Jag har inte orkat plocka undan dagens stök än och just nu känns det inte som att jag kommer orka heller! Och jag som lovat Carl att det skulle vara iordning, till och med dammsuget idag när han kom hem, och det är det VERKLIGEN inte! Jag vill bara ligga i soffan i mina mjukiskläder, täcke och kudde tills jag somnar framför TVn. Men serriöst så vågar jag inte! Carl kommer antagligen att få världens ryck och börja städa mitt i natten, så det väcker både mig och Tyra! Han vill ju så gärna att det ska vara rent när han vaknar, och visst jag kan förstå honom...andra dagar men inte idag.

Men sammtidigt, det är bättre att göra det idag än i morgon. För i morgon ska vi bjuda våra grannar på middag, julmiddag till och då måste köket och resten av lägenheten vara ren, det är ett måste!

Carl ska göra all mat och jag ska (visst) göra desserten. Jag har ingen aning om vad man kan bjuda på som är juligt! Egetnligen tyckte jag att Carl skulle bestämma i och med att det är hans "meny" som det skall bjudas på. Meeen, så kom han med en jättedålig idé MANDARINSOPPA, nej tack! Inga konstiga grejer man inte ätit förut (brukar bli en riktig flopp...faktikst)! Här ska det spelas på någurlunda säkra kort så man kan impa ordentligt på sina grannar! Kanske saffranscheeskake eller bara julgodis? Det får bli lite mer funderande...får väl passa på att tänka på det när jag städar, BUHU!


tyvärr, det försvann inte! jag får bita i det sura äpplet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0