Bananpankakor

Jag har aldrig tidigare fått upp Carl så fort ur sängen som idag (måste tillägga att han är världens mest morgontrötta människa). Bananpankakor var trixet! Jag kan ju inte direkt göra pankakor till honom varje morgon bara för att han ska komma upp fort och i tid, men locka med mat är nog ett trix jag kommer att använda mig utav någon mer gång. Vad är det man säger, vägen till mannens hjärta går genom magen.
Bananpankakor var bara början på dagens ätande, hos Eva (Carls mamma) fick vi lasagne. Gott och härligt att bli bjuden på mat + sallad (något vi äter allt för sällan!!).
Undrar vad vi ska käka ikväll? Carl försökte locka mig med kött och ugnad potatis tidigare...då kändes det hur långt bort som helst i min sugenhets nivå, men nu! Nu skulle jag kunna käka hur mycket som helst, dumt att tacka nej till lagad mat speciellt kött för det är ju så sjukt gott!

Annars har helgen i bjussat på så mycket kul, fredagen och lördagen spenderade jag hos mina föräldrar för Carl praktiserar på kvällarna och då är det så tråkigt att vara hemma själv. Det ska faktiskt bli skönt att han börjar skolan igen så man kan ha honom hemma på kvällarna.

Imorgon börjar en ny vecka, Tyras vecka nummer 5! Då ska vi börja med nya tider och nya rutiner. Jag tror stenhårt på det här med rutiner! Folk säger att bebisen styr hur dygnet ska vara och se ut, BULLSHIT säger jag! Jo men visst för all del att man inte kan styra allt! Man kan ju inte ha stenhårt satta rutiner än, men man skapar ju faktiskt sin egna dag och beroende på hur man gör och vad man gör så anpassas ju barnet efter det. Man kan faktiskt ha rutiner på en bebis redan nu (1 månaders bebis), det har vi ju redan men jag är inte riktigt nöjd, vi ska börja gå upp tidigare på morgonen och lägga oss tidigare på kvällen och där emellan så får vi se vad vi fyller upp med.  

  

Här ligger Tyra och luras, jag trodde att hon sov men efter att ha kikat under snuttefilten så låg en vaken tjej.


Kommentarer
Postat av: Blackwinged/Jenny

Hehe, du kan ju försöka styra hennes sömn, har du tur så går det ;) Först vid 5-6 mån man själv kan bestämma lite hur dem kan sova, har jag erfarenhet av iaf :)

2009-02-08 @ 23:40:47
URL: http://blackwinged.bloggspace.se/
Postat av: Lina

Men ååhhh så söt hon är när hon luras under filten. puss på henne!

2009-02-09 @ 13:20:04
URL: http://pajron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0