Ledsen bebis och skruttig mamma

Idag kan jag förstå hur nyblivna föräldrar som har det jobbigt känner sig.
Tyra har inte varit helt okej idag, något står fel till och jag antar att det är magen som spökar, det var varit mycket stånkande, knipande och pruttande från hennes sida.
Inte varit många glada miner alls alltså och det ända som funkar är att ligga på magen eller vid bröstet.

Det är faktiskt påfrestande med en skrikande bebis som sover 10 min sedan vaknar och skriker och håller på så i en evighet (känns det som)
Mest synd är det i och för sig om Tyra som faktiskt har ont eller något annat problem som spökar...
Tur är la det att man är två som kan göra saken bätter både för varandra och för henne.

Sånna här dagar förstår jag som sagt hur nyblivna föräldrar som har det jobbigt känner sig, dem som inte hinner göra sig i ordning och sitter hemma hela dagen i mjukiskläder och skruttar, det är nämligen jag idag.

Dagen var planerad med dusch, frukost, fixa iordning sig och sedan promenad till Knalleland för lite shopping till Tyras rum sedan hem igen och sy och lite småpill i rummet och sist men inte minst skulle jag äntligen rensa ur vår garderob och slänga på en maskin tvätt.
Dagen blev istället så här, dusch, amma, sova (somna), klä på sig, Lina kom....Inget mer. Klockan är nu 20:27 och jag sitter fortfarande i krulligt hår med mjukiskläder och lyssnar på en gnällig bebis, jaja! skyll dig själv Tyra det är ditt rum som inte blir klart!

  
Tyra innan på dagen innan hon upptäckte att livet var hemskt

  
En stökig garderob och en skräpig mamma

Kommentarer
Postat av: cicci

Välkommen till föräldraskapet=)men precis som du säger, tur att ni är två som kan avlösa/hjälpa varandra...jag var själaglad när HArri tog hand om tindra bara 15 min i början =) stackars de some ensamma säger jag bara...hoppas tyra blir gladare snart så ni får lite ordning o reda hemma, hon är bara såååå jävla söt på korten!!

2009-02-23 @ 21:02:09
URL: http://galnafamiljen2.blogspot.com
Postat av: Theresé

tyckte du såg trashigt het ut idag faktiskt :)

Och lilla skrutten är underbart söt!

2009-02-23 @ 21:46:24
URL: http://theresesievanen.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja, förutom Weleda sakerna! :P

2009-02-27 @ 20:12:30
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0