Fröken piggelin

Lördag, hela familjen går upp vid 10 tiden, Tyra är vaknast i världen! Dagen går och Tyra somnar aldrig, vid 3 tror jag att det kanske är på gång, hon somnar vid bröstet släpper taget och PANG! ögonen öppnas och hon är vaken igen! Okej, nytt försök, amma, ögonen går i kors och lilltjejen somnar! Äntligen har jag mina händer fria och kan göra något annat en liiiten stund (Carl är och fixar med sin mamma så han kunde inte ha henne). Carl kommer hem vid halv 4 med sushi, vi käkar och lagom till att vi är klara så vaknar hon igen.

Kvällen kom och kvällen gick, hon somnade inte en endaste gång, ögonen var stora som hus och hon kikade runt helt maniskt. Vid 10 tiden började den vakna glada tjejen gå över till vaken, arg och ledsen tjej. När vi tillstut gjorde sova försöket i sängen brevid mamma och bröstet så brast det för henne, övertröttsskrik på och mammagos av. Det ända som hjälpte då var hänga över pappas axel och gå i 1 timmas tid (tror jag för jag somnade nog i samma stund som Carl tog henne). Carl kom i alla fall in med en sovade tjej och la brevid mig vid 12 tiden. Jag och Tyra sov till halv 5, då var det matdax och blöjbyte sedan somnade vi igen och sov till 8. Lilltjejen måste varit toktrött från gårdagens vaken bravader!
Nu sover hon i alla fall, Carl också (stackarn har vänt på dygnet, inte så bra när han ska ut på praktik på måndag).

Förrsten så fick Tyra nog dem sötaste stövlarna i hela världen igår av sin farmor, något stora dem är menade till nästa sommar/höst men guuud så fina dem är!

Nu ska jag passa på att diska och käka frukost innan tjejen vaknar och vill käka.
  

  
godmorgon vaken, fina stövlar vaken, kvällen vaken (ledsen vaken)


Kommentarer
Postat av: Sara

Så fin hon är Anki!!!

2009-01-25 @ 14:37:45
URL: http://monch.blogg.sese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0