IKEAs spjäsängsskydd får IG

Ickegodkänt får IKEAs spjäsängsskydd av mig! Jävlar vad trött jag är på att Tyra hela tiden dunkar huvudet i sjpälorna! Inte så kul tycker jag och antagligen inte Tyra heller, hon börjar ju gråta! Skydden från IKEA är alldeled för låga och har ingen spänst i sig och dem är verkligen inte gjorda för en säng med hela kortsidor, utan dem måste bara vara anpassade för sängar med bara spälor runt hela sängen, så att knyta fast den går så där, BLÄ och FY!

I och med att min eller ja, vår ekonomi inte är helt OK just nu, för Carl är i väntan på jobb och utan CSN så kan vi inte bara punga up 500 pengar på ett högre skydd, så jag gör ett eget! Jag hade en gammal bäddmadrass till en 90 cm säng liggandes i källaren som passade perfa! Vaddet fixat och tyget tunt om gick bli ett påslakan som var meningen att jag skulle sy om till något annat men det har inte blivit gjort så jag använde det! Hur lätt som helst, jag är inte riktigt klar än, tiden idag räckte nämligen inte riktigt till. Men hittills har det nya skyddet konstat noll och ingenting! Det finns bara en sak som behövs att fixa, det är ett kant snöre som ska sys på så att det ser snyggt ut och snören så man kan knyta fast skyddet på sängen, men det fixar jag i morgon! Och det kostar typ 5 kr metern eller något, BILLIGT att göra själv + att ingen annan har något sådant heller och att det bli mjukare och högre än de skydd jag sett i affärerna, vilka fördelar va!

Detta är gjort hittills:






Haha, förresten Tyra kunde inte riktigt hålla sig borta. Hon är nyfiken nu och ska ta allt jag håller i eller pilla på allt jag gör. Det blev lite snett på sina håll när jag klippte men det löser sig sen när jag syr ihop det =)

 
min busiga tjej

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag kommer, haha! ;)

Sökt fem lägenheter ikväll, pjo. Hoppas hoppas.

om jag bara kunde sy utan att få damp på symaskinen så. Varför fyllat han? Har jag missat något?

2009-07-19 @ 23:11:18
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com
Postat av: Myran

Tur du kan sy och fixar ett eget spjällskydd istället då! =) Jag sydde om ett gammalt vitt med helt annat tyg, som jag verkligen älskade! =)

2009-07-20 @ 10:34:55
URL: http://zebramyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0