Undra sa flundran

Jag undrar:

Varför börjar Tyra skrika, gapa, yla, gråta hysteriskt när jag lägger ner henne på golvet?

Varför börjar Tyra skrika, gapa, yla, gråta hysteriskt när jag tar med henne in och sätter mig vid datorn?

Varför börjar Tyra skrika, gapa, yla, gråta hysteriskt när jag inte bär henne?


VAAAAARFÖÖÖÖR verkar vara den stor frågan! Jag ger mig i alla fall inte! Jag tänker INTE bära fröken tjurskallig! Hon får bara finna sig i att vara lite ensamn. Jag börjar snart skrika, gapa, yla, gråta hysteriskt om jag behöver ligga i sängen / på golvet eller sitta i soffan med Tyra bara för jag väljer att bara inne en dag. Funderar på att köpa en hoppgunga till henne så hon kan stå och hoppa...fan! köpa saker löser inga problem, jag behöver massage! Förrsten så ska jag sluta amma nu, NU! Mina bröst gör slut med Tyra. Jag vet ju någon som kommer bli förkrossad, och någon som kommer bli ledsen men jag kommer bara att bli glad!

Nu vaknade mitt skräp, tijingeling!

Kommentarer
Postat av: Erika

varför väljer du att sluta amma?

2009-06-04 @ 18:28:47
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Jenny/Blackwinged

Näe, vad tråkigt att du ska sluta amma.. Det är ju så många fördelar med det om man jämför med blaskig ersättning. Kan man så ska man, tycker jag, det är inte för alltid liksom! Lite oegoistisk får man allt vara då man får barn, barnen kommer alltid först.

2009-06-04 @ 18:35:33
URL: http://blackwinged.bloggspace.se
Postat av: Erika

sv: ja jag ammar henne, men inte alls något mycket. några gånger sådär, och innan hon ska sova :).. men ska sluta jag med också tror jag! men jag undrar hur man ska få henne att somna utan bröstet.. hur gör ni?



kRAM

2009-06-04 @ 21:27:16
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Jenny/Blackwinged

Svar: Haha, ja, när slutade jag? Jag har fortfarande inte slutat! ;D Med Midas slutade jag ganska tidigt dock. Så jag har "varit med om båda alternativen" & då föredrar jag att amma faktiskt. Man blir mer bekväm med andra barnet & tänker inte ens på "egentid". Embla har fortfarande inte varit helt själv med pappa längre stunder, haha. :P Nu ammar jag bara då hon ska somna dock.

2009-06-04 @ 22:04:58
URL: http://blackwinged.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0