Vilket glapp...IGEN!

5 dagar blev till 2 veckor! Ja, nu har jag faktiskt inte bloggat på 2 veckor! Någon som saknat mig..?! (antagligen inte..vem läser egentligen bloggen?)  Man kan säga att jag minst sagt har gjort mycket och ingenting på dessa två veckor! Jag har hunnit vara i stugen 3 gånger (där har jag gjort ingenting) , gå på bröllop och varit på 20:års fest! 

Jag gör en liten kort summering med bilder och liiite text över de 2 senaste veckorna som gått;

12 juni, Tyra säger hejdå till sin pappa med lite morgongos, han ska på festival och svina med sina kompisar. Mycket trevligt hade han i alla fall haft det den helgen vi var borta. Jag och Tyra ägnade oss åt att mysa massor i stugan, mest inne för vädret var helt kass! Vi träffade en ekorre som käkade bröd och jag (nja kameran) tog en "jättehärlig" familjebild på min familj innan alla höll på att somna den kvällen (jag har i alla fall humöret på topp!) . Tyra lekte lite riddare ocskå.
 



 





Nästa gång jag har både minne och bilder ifrån är det redan 19 juni, midsommarafton och allt! Då är i alla fall vi bjudna på bröllop och jag är bröllopsfotograf. Jag lägger inte upp några bilder på brudparet för jag vet inte om det är okej för dem att jag blottar dem inför hela värlen (höhö...) men bilderna blev i alla fall jättefina! Hela bröllopet var jättefint och festen efteråt också, ganska så lagom om man får använda det jättesvenska ordet. Tyra sov utomhus i sin vagn hela kvällen, passade fröken bra så hon skapp höra all hög musik och allt gap. Jag dansade till och med nykter (2 glas vin och 6 glsa vatten räknas inte som berusad) och Carl dansade full.





  


Vad hände sen då? 19 juni blev den 20 juni och jag gick på 20 års fest. Min FÖRSTA kväll utan bebis, eller ja min första kväll jag lämnade Tyra vaken med sin pappa. Annars har en EN gång tidirade varit ute men då nattade jag henne innan jag gick. Snacka om nervös kväll. Inte bara för att jag inte visste när fyllan skulle slå till (av mina 8 öl) utan också för varje gång Carl ringde! Det första jag gjorde när han ringde var att lyssna om jag hörde något, och nej! inte en endaste gång! Tyra sov nästa hela tiden, ingen större dramatik där! Så nu kan jag ta mig en och annan ensam kväll då och då utan att behöva tänka på skrikande bebis och nerövs/orolig pappa. Det var i alla fall skitkul att gå ut med trevligt folk och prata om annat än vad de olika kroppsdelarna heter, dock är det sjukt jobbigt att gå upp klockan 7 dagen efter och prata över huvudtaget, men det måste göras! 


 

Kommentarer
Postat av: Tee

jag läser din blogg lite då och då :)

Härlig familjebild! HAHA

Tyra växer och blir väldigt söt!

2009-06-27 @ 12:37:27
URL: http://theresesievanen.blogg.se/
Postat av: Karin

De var på tiden! :)



Tyra är väldigt väldigt söt.

2009-06-27 @ 23:24:41
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com
Postat av: Annie

Jag läser också bloggen serru..;)

2009-06-28 @ 22:02:57
URL: http://anniemolarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0