Tyra kräks

Alla bebisar kräks men i natt gjorde Tyra en riktigt obehaglig spya alltså! Jag vaknade av ett "huuuaaah" (det var såklart Tyras kräk ljud) och ser är jag tänder lampan med mina halft öppna ögonn att Tyra spytt och det är fuktigt i sängen. Av ren rutin så la jag bara en handuk under henne så länge och vi smonade vidare.
Men nu i morse när jag bytte på henne fick jag syn på spyfläckarna på hennes pyamas, GULA! hon har aldrig spytt gult förut, vad betyder det då? Min första tanke var ju galla men då skulle hon ju ha behövt vara helt tomt i magen för att få upp det...jättekonstigt och lurigt, snacka om att jag är nojig nu!

Det första jag gjorde när Tyra var bytt på var att ringa BVC, så nu sitter jag här och väntar på att de ska ringa upp igen.
Jag försöker att inte skrämma upp mig för mycket i onödan, hon har ju ingen feber + att hon var väldigt pigg i morse när vi gick upp...Vi får se vad BVC tanterna säger (om man nu kan lita på dem).


Tyras härliga spya

 
Lilltjejen har börjar käka på händerna, idag smakade hon på sin kompis prutt hon fått av Lina

Kommentarer
Postat av: Lina

Prutt? Haha

2009-03-25 @ 12:34:22
URL: http://pajron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0