Det händer grejer

Shit pommes vilken dålig uppdatering det varit på sista tiden! Hela 1 vecka och 4 dagar har gått!
Under veckan (nästan veckorna) som gått har Tyra hunnit bli 2 månader, vi har varit på BVC och jag hos min BM. Vi har träffat Hanna och hennes Freja (som är 2 månader äldre än Tyra), hela familjen har varit på kalas i Göteborg och jag har shoppat för mycket...just ja! vi har gjort om massor hemma, hela köket och vardagsrummet har blivit nytt!

Vi kan ju börja på att Tyra faktiskt är hela 2 månader idag! Grattis till stora tjejen! Hon kan massor nu om man jämför med vad hon kunde när hon...föddes, haha!
Hon ler i alla fall massor och pratar för fullt, jag är den bästa hon vet, vem som kommer på andra plats vet jag faktiskt inte men jag kan nog tippa på Cornelia. Pappa är TYÄRR inte så poppis tycker Tyra (i alla fall inte på kvällen, då är det bara mammamammamamma!) Hon blir bara starkare och starkare i nacken/ryggen och är riktigt duktig på att "sätta sig upp", hon sover fortfarande hela nätterna (förutom avbrott för käk en gång).
Tyra blir bättre och bättre på att sitta själv i babysittern (så nu har man äntligen tid för att äta varm mat), något hon verkligen gillar är att kika på sin mobil så den har fått hänga med på lite olika ställen i lägenheten.
Saker hon inte tycker om är att sova ensam, ensamnhet är det värsta hon vet så tjejen sover hos oss på nätterna och i min eller någon annas famn på dagen, om vi inte åker vagen eller babybjörnen.
Jag skulle kunna skriva om Tyra i en evighet för mitt lilla skräp är den bästa skräpet i världen och ingen annan bebis är så bra som hon, geni är vad hon är! Men jag väljer att stopp här.
JOOOO! bara en sak till, Tyra tyckte det var mycket roligt att träffa en annan bebis, det blev mycket tjat på tjejen när hon fick syn på Freja, och Freja svarade med skratt och fniss. JA, ni förstår redan nu är Tyra en riktigt rolig prick som drar skämt, det ni!

Om mig då! Jag har varit på återbesök hos min BM Ann, allt jag hade tänk att fråga om träning och amning och sånna saker glömde jag av. I stället pratade vi om när vi ska skaffa barn igen. Men faktiskt! Hon frågade mig när vi tänk att skaffa barn igen, hm? jo ja...vad svarar man då? Jag vet inte...eller?
Egentligen i smyg på är man ju själv jätteplanderad och ver typ EXAKT att då vill jag ha barn igen men det vill man ju helst inte att andra ska veta. Vad tror ni dem tänker då? Jaha, jasså? men vänta bara tills Tyra blir lite större och se hur jobbigt det blir då ändrar du dig nog eller men ska du inte gå klar skolan och skaffa jobb, blabla!
Skit samma! Jag sa 2 år till Ann och hon föreslog i alla fall minipiller, det var visst det bärsta alternativet för mig. Lättast att sluta med och mest ekonomiskt. Så nu betalar jag 178 :- (??) var 3:dje månad för att inte få en till bebis.
Shopping är något jag ägnat mig åt det sista ocskå! Jag fick en förtidig present av dåde Carl och Lasse och Birgitta (Carls pappa+sambo) i födelsedagspresent. Av Carl fick jag en toppen fin kjol från Sisters och en skjorta från HM, Och av Lasse och Birgitta fick jag presentkort på GinaTricot och HM. Behövliga presenter om man säger så! Jag har hittills inhandlat en skjorta, jeans, collagetröja, topp/t-shirt och en kappa. Nästan en helt/halv vårgarderob! Så NU minnsam ska jag rensa ur min garderob och hända in det nya. Vilken skillnad det gör, lite nya kläder och man känner sig toppfräsch!

Och tillsist (i detta långa inlägg) så måste jag bara berätta lite om att vi gjort om hemma och det är min underbara Carl som stått och för den delen står för inredningen, jag orkar faktiskt inte för vi har egentligen så olika stil så jag hade nog gjort om allt ganska så annurlunda. Men i vilket fall som helst så är det skit snyggt nu tycker jag. Tänk att med en billig penning och en skjuts till IKEA så kan man göra om två rum på nästan en blink! Inte dåligt det!

(uppdatering på lite bilder kommer snart)


Kommentarer
Postat av: Annie

Tänkte på er idag, saknade uppdateringarna! :)

Får man inte se några bilder på Tyra eller på det ni gjort om hemma?

/A

2009-03-07 @ 22:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0