Den "dåliga mamman"

Här sitter jag och blogga i Göteborg. Det är jättehärligt vänder ute men ändå sitter jag INNE vid datorn!

Vi kom hit igår, att åka tåg gick bra denna gången också, det är något fröken fis gillar att göra. Dem som inte gillar det är jag och Carl, inte igår i alla fall. Carl var superduper trött för sin allergi och jag var (och är) åksjuk, så att åka baklänges i ett svajigt tåg är inte det jag föredrar direkt! Men humöret måste hållas uppe, så man orkar underhålla en nyfiken bebis.
Igår blev det inte så mycket gjort när vi kom, jag och Tyra gick nästan och la oss det första vi gjorde och Carl gick iväg till sin praktikplats. Tyra och jag sov i hela 2 och en halv timma. Nästan rekord! Vid halv 5 gick vi upp, vi blev väckta av Lasse (Carls pappa), tur var la det annars hade vi nog snuffsat till kvällen och då hade det nog inte blivit så mycket nattsov kan jag tro. Jaja, nog om det!
Jag och Tyra tog oss en promenad igår, vi gick där vi aldrig gått förut, fast ändå lyckades vi hamna i Nordstan! Kanske var lika bra, för där handlade vi ersättning på Hemköp och sedan gick vi hem.
Väl hemma fick Tyra snaska lite flaska (det går bätte och bättre!) och sedan busade vi lite tills det var sängdags.

Vi vaknade ganska så tidigt imorse, redan klockan 8 och då gick vi till och med upp! (inte så vanligt...halv 10 är en tid som passar mig bättre) Efter lunch så tänkte jag att vi skulle göra ett nytt försök till att upptäcka staden, vi knallade ut.... Tyra skrek, det brukar hon göra så i förhoppning nr. 1 om att "Det bli nooog bättre snaaart" knallade jag vidare mellan hus som jag aldrig tidigare sett. Det blev inte bättre, men med förhoppning nr. 2, "ibland skriker hon ju lite exta innan hon inser att det faktiskt är skönt att åka vagn...", så jag forsatte att knalla, jag kom till Haga med en gallskrikandes bebis... Inte så kul! Folk ute på fiken tittade efter mig när jag gick förbi med en gallskrikandes bebis. Och gissa om jag kände mig dum när jag fick gå hela vägen hem med Tyra i vagnen när hon skriker som aldrig förr!
Då var jag den "dåliga mamman" kändes det som, den mamman man själv tänker onda tankar om. FOLK SA TILL OCH MED "stackar liten" och "ojojoj..." så tittade dem på mig som att va fan håller du på med!? och vissa tittade med lite lidande blick som att "vad synd det är om dig som har en bebis som skriiiker, det gör minnsan inte min, jag är sååå nöjd!"
Bajs på er! Min tjej vill liksom inte bara ligga i vagnen som nån grönsak och sova hela dagarna hon vill vara med! Så den sista biten tog jag upp Tyra och bar henne hem i ena armen och körden vagnen med den andra och gissa vem som var glad fast det blåste massor med kall luft i ansiktet på henne, jo Tyra!

Imorgon gör vi ett nytt försök, fast då tar vi BabyBjörnen och hoppas på att det inte blåser så mycket.
Nu ska jag äta hamburgare á la Carl, mums!

Tjing och godkväll!


Kommentarer
Postat av: Jenny/Blackwinged

Hon är väl såpass stor att hon kan halvsitta i vagen nu, då blir hon säkert nöjdare när hon ser mer :)

2009-05-05 @ 22:08:17
URL: http://blackwinged.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0