En halv helg på landet

När Carl är hemma bloggar jag mer sällan, det är statistiskt bevisat. Nu bloggar jag i alla fall, fast han är hemma! I torsdags åkte jag och Tyra till landet, mamma och pappas land (Carl kom i fredags). Det är alltid lika mysigt att komma ut i naturen och bara sitta och skrutta i mjukiskläer, käka grillat och mysa i solen + att man får lite paus från att bära barn. Pappa kan gå runt med Tyra i timmar och kika på olika saker. Under bara torsdgs eftermiddagen hann hon göra mer saker än vad hon gör på en hel vecka hemma, gunga, sparka boll, gå, cykla, hoppa stutsmatta, plocka blommor och allt inom stor "situationstecken". Man skulle kunna tro att lilltejen skulle vara trött efter all denna stimulans men inte då! De senaste 2 dagarna har det nog blivit för mycket av stimulansen och hon har haft jättesvårt att somna på kvällarna. Igår höll vi på med sov från och till, från klockan 9 - 12 på natten. Tillslut gav vi upp jag och Carl, Tyra fick ligga i min säng i gäststugan på landet och då somnade hon som en sten.

Just ja, om ca 2 veckor börjar min mamma sin semester och då åker hon till stugan, jag och Tyra hänger på och tillbringar dagarna där istället för här i stan. Jag har fått den stora äran att inreda och fixa i gäststugan så det blir lite mysigt och hemtrevligt där. Måla, fixa hyllor och lågor, kanske en snygg tapet och så ska jag slänga ut endel möbler som står i vägen, bla. ett blått hörnskåp som ska få flytta in i vår lägenhet. Känns lite dumt att skaffa massor med möbler nu i och med att vi kanske beger oss till Oslo i höst, vart ska vi göra av allt när vi flyttar? Bor vi i Oslo kommer vi antagligen bara ha råd med en 2:a och då har vi alldeles för mycket möbler plötsligt. Problem är till för att lösas och jag tror att lösningen heter förråd. Som avslut på detta alldeles för långa inlägget om inget alls så vill jag bara meddela att Tyra inte hade vårt att somna alls idag och att hon sover i sin EGNA säng.

  
riddar Tyra


morfar bus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0