Nytt liv? Vad är det för fel på det gamla?

I ett tidigare inlägg skerv jag detta;

"NU BÖRJAR MITT NYA LIV!

Lista på saker jag ska ändra på;

1) (försöka) Vara mer possitiv och sluta gnälla på små onödiga saker.
2) Gå ut och gå minst en gång om dagen med Tyra (för både min och hennes skull)
3) Sluta dricka läsk och käka sötsaker på veckorna (gick inte så bra förra gången jag slutade)
4) (försöka) Hålla bättre ordning på saker."

Jag kan ju bara meddela om att det gått åt pipsvängen om vi säger så. Jag drack läsk senast i förregår och åt kakor senast igår, ordning på saker är det minsta jag har. Gnällig är jag fortfarande och gå nu minst en gång om dagen har jag blivit dålig på, är jag inne till klockan är efter 4 så går jag sällan ut efter det, om inte någon kommer med bil och vi ska åka och handla... Man kan säga att jag suger en del.

Eller så kan man se det från en helt annan synvinkel (det är den jag kommer att se det ifrån). Läsk är gott och kakor är ännu godare så varför sluta med det när jag blir lyckligt av mina kakor? Bätte ordning?  Ja, men hallå? Ska det inte synas att det bor en barnfamilj här? Lite stök får man tåla! Varför gå ut och gå när man kan ligga på golvet eller i sängen och prata, Tyra älskar att mysa och "hatar" att åka vagn. Lite gnällg kan man få vara, speciellt på andra får då inser man hur bra men har det själv...eller, okej! Den är lite ohållbar, jag har fakstikt försöööökt att minska på gnället, det går i perioder. Det är svårt att bryta mönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0