Godbajs Lasse

Förresten så har jag glömt att betätta att Lasse flyttat (på prov). Det verkar gå jättebra för honom. Vi har kontakt med kvinnan som tagit honom, hon ringer 2 ggr i veckan och berättar om hans framsteg och bus som han gör i sitt nya hem. Och vilket hem sen!, mitt ute i ingenstans bor han nu, vägen tar slut där huset ligger och hon har 3 katter sedan tidigare och 4 hundar. Helt underbart måste jag säga att veta att han kommit till ett sånt bra ställe. Det ger mig ro, han kommer få det så bra där om det funkar med hennes katter vill säga. Lasse behövde verkligen få vara en utekatt, så mycket energi som han hade har jag aldrig haft en katt som har haft tidigare + att han började ge sig på Tyra mer och mer vilket inte var helt okej. Nu är det bara att hålla tummarna för att det funkar för Lasse i skogen hon alla ndra djuren, hoppashoppashoppas! Annars vet jag inte riktigt hur jag ska göra, känns inte bra att hitta annat hem till honom mitt under semestertiden med tanke på sommarkatter men samtidigt kan vi ju inte ha en kissekatt som ger sig på Tyris. Det får bli ett senare problem, måste försöka tänka positivt! Jag kommer i alla fall att sakna att ha katt jättemycket! Man kan ju säga att jag haft endel otur med min katter!


Blomma, Min första katt hade jag ett år tills hon en kväll inte kom hem mer. Det är till och med så längesedan så jag inte hade någon digitalkamera

Sture, Honom hämtade jag på djurensvänner, han fick bo kvar hos mamma och pappa när jag flyttade hemmifrån, han har blivit mammas bästakompis och är väldens snällaste kisse

Harald, Henne skaffade jag och min ponny när vi flyttade ihop, Cornelia ville så gärna ha katt för hon hade aldrig haft någon, Harald kom också från djurensvänner och var 1 år när vi fick henne, en jättetråkig och knäpp katt näst intill elak ibland, hon och bor nu mera med Cornelias förälddrar i hus på landet

Ika, min bästa katt! Han flyttade in hos mig när jag och min FD. flyttade ihop, Ika och jag fann varandra och han var helt beroende av mig ungefär som Tyra är av mig nu, men vi flyttade isär och jag började ett nytt liv och där platsade inte riktigt Ika, tiden för honom fanns inte som den fanns förut, han bor i alla fall numera i Trollhättan hos en tjej som jag fortfarande har kontakt med

Bosse och Kerstin, Carl och jag blev tillsammans och han ville ha katt, återigen till djurnsvänner där träffade vi Bosse och han fick komma till oss, vi fick också då med en liten katt som dem fångat in dagen innan som vi döpte till LillaKatten men henne lämnade vi tillbaka det, visade sig att hon hade kattpest så vi skaffade Kerstin istället. Tyvärr blev Carl jätteallergisk och dem var tvungna att flytta, Bosse bor i U-ham och Kerstin i Landvetter, den som har Bosse har vi fortfarande kontakt med.

Lasse, Han hann bo hos oss drygt ett år, inga allergiska besvär från Carls sida men istället blev jag gravid och i den stunden kände jag på mig att Lasse inte skulle bo hos oss tills han blev gammal, men vi försökte ändå. Det gick jättebra till en början men nu i slutet dem 2 sista månaderna har det varit jättejobbigt trots att vi försökt med allt, så nu har han i alla fall påprov kommit till en underbar familj! Och vi får till och med komma och hälsa på honom!

Kommentarer
Postat av: Eva

Man kanske inte ska försöka skaffa katt tusen gånger om när man uppenbarligen inte klarar av att ta hand om dom. Bara en tanke...

2009-05-26 @ 15:26:21
Postat av: Anonym

Dags att ge upp kattdrömmen tror jag ;) Satsa på en hamster istället?

2009-05-26 @ 22:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0