Bara jag och Tyrisen

Efter många hektiskt dagar, ja i alla fall för Tyra som är van vid att vardagen är lugn som en filbunke så hade jag sedan länge bestämmt att vi bara skulle vara hemma HELA söndagen och inte gör ett endaste dugg! (Carl åkte nämligen till GBG för guldmatchen mellan AIK-IFK) Inte ens klä på oss, bara skrutta i pyamas och mjukisar hela dagen om vi så ville! Jag ville, Tyra ville inte...hon ville gärna testa sin "nya" molodress som jag tjingat in på Tradera. Jag tycker verkligen den är jätte mysig med sina straka färger! Det behövs vekligen färg i hennes garderob, jag är något trött på röttrött och åter rött!

Hur som helst, vi låg mest i sängen, på golvet eller i soffan hela dagen och myste. Det märktes att Tyra var trött efter all action, hon sov till och med 1,5 timme EXTRA på dagen! Inte dåligt för den tjejen som annars sover max sammanlagt 1,5 timme under hela dagen.

Tyra har en ny mjukis också, ja...en snutte/gos sak, en PÄLS! Hon verkligen älskar sin päls. Det är egentligen en pälskrage/halsgrej värmare (??) som var menad till mig. Jag fynndade den på en mössutförsäljning för 10 pengar när jag var hemma i Borås. Den låg i en låda och jag tyckte den var mjuk och köpte den utan vetskapen om att den var äkta! Men nog var den det, "Äkta päls" står det på lappen. I vilket fall som helst så är den nu Tyras favvo som hon går och drar om kring på, och fördelen med att det är riktig päls är att det den inte bli ful när det kommer bebisdreggel eller vatten på, bara att skaka av lite så är den som ny och lika gosig igen!



det blev några mössor, allt kostade 10 pengar, även jag fick en mössa som inte är med här.


seg mamma och tokig bebis



min sötaste!


Tyra gosar med sin päls

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0