Med Eva på besök

Carls lilla mamma spenderade några dagar hos oss såhär på höslovet, och Carl var ledig för en gång skulle så vi har haft en riktig family gathering hemma i några dagar.

torsdagen den 29 oktober, Det ska ta 4 timmar att åka från Borås till Oslo, hem till oss. Det gjorde det inte, vi åkte fel, men vi kom i alla fall fram till slut efter några fel valda avfarter och sura miner. Vi gjorde inget under torsdagen, bara slöade, käkade godis och var trötta...sedan sov vi.

fredagen den 30 oktober, Tyra vaknar för tidigt igen, jag har konstaterat DET ÄR EN VANA! Jag går upp, gör välling, matar henne och vi hänger i 2 timmar innan jag väcker Carl, då får han gå upp och jag får ÄÄÄNTLIGEN sova ut, sovmorgon (nästan i alla fall). Efter en god frukost med svensktpålägg (!!!) så åker vi in till Oslo. Vi går runt i 4 timmar sedan käkar vi på Yaya´s (Carls resturang..eller ja där han jobbar). Det är sjukt gott med thai mat alltså, speciellt den! Klockan hinner bli jättemycket kväll för Tyra innan vi är hemma, hon somnar ledsen i vagnen på väg hem från T-banan. Väl hemma, när Tyra är nattad på riktigt så korkar vi upp en flaska vin och äter godis. Vi hinner dricka 2 flaskor, sedan är det natt...igen!

lördagen den 31 oktober, BLÄÄÄ för att gå upp på morgonen! Jag har "sparat" massor med saker att städa upp från kvällen innan så jag inte ska somna på soffan om jag skulle behöva sitta. Efter att ha grejat i 3 timmar med Tyra går vi och lägger oss igen, vi möter Eva i hallen...hon går upp. Vi sover länge, äter frukost sent och blir inte klara för "ärenden" förens klockan 2! Vi åker till IKEA, här ska det handlas matbord! Eller inte, vi får inte med det i bilen. Det är bara att vänta lite till, tills någon med större bil kommer på besök. Väl hemma igen käkas det god Carl-mat. Tyra somnar i god tid som vanligt och vi delar en flaska vin. Carl är nervös inför guldmatchen på söndagen, så när Eva lagt sig dricker vi varsinn öl också och jag visar upp mina konster.

Så var ännu en helg förbi, och vansinnigt fort gick det också när man har "främmat".



jeansfolket

 
nervös carl och kittlig anki



söt eva


spexig anki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0