3 dagar i Borås

Förra veckan tillbringade jag och Tyra 3...ja snarare 1 hel dag och 2 halva i Borås. Anledningen till denna snabba visit var först och främst min barndomskompis begravning, och att träffa min kusin Daniela. Resten var bara en bonus.

tisdagen den 27 oktober är jag och Tyra iväg jättetidigt! Redan klockan 6 på morgonen lämnar vi lägenheten och går ner till T-banan för att sedan ta tåget till Göteborg som går klockan 07:00. 4 timmar senare är vi framme i Göteborg, där Tyra löper amok på NilsEriksson terminalen medan vi väntar på bussen till Borås. Klockan 1 stapplar jag in i mina föräldrars lägenhet. Sedan flöt den dagen på och ihop som en endaste gröt och plötsligt var det kväll,Tyra somnade gott i sin resesäng hos sin farmor, och jag somnade gott i Tyras farmors säng.


så här mörkt var det när jag och Tyra gick till T-banan


 
Tyra på terminalen


Spriiiiinga!

 

onsdagen den 28 oktober vaknar vi (Tyra)...alldeles för tidigt för att det ska gilltas som att vara godmorgon och gå upp dax. Tyra somnar om efter 1,5 timmars gnäll och bökande (sjukt jobbigt!!!!!). Efter en ganska sen frukost åker jag, Tyra och Eva iväg till knalleland...shoppashoppa (kläder, pålägg och välling) och sedan hem, äta lite och sedan iväg igen, träffa Daniela och sedan hem igen. Snacka om att Tyra var trött den kvällen! Så var den dagen slut.

torsdagen den 29 oktober Tyra vaknar alldeles för tidigt idag också, jag misstänker att det blivit en vana? Kan man klassa en sak som hänt 2 ggr som en vana? Samma visa denna morgonen, gnäll och bök sedan sova. Vi vaknar klockan 8 nästa gång och jag blir superstressad! Klockan 10 ska vi redan åka!!...2 timmar till att hinna med allt! Jag lämnar Tyra till Eva och hoppar in duschen, sedan går den morgonen i 180 knyck! Klockan plingar 10 och jag blir lämnad i stan. Begravningen börjar klockan 11, vi är där en halvtimma tidigare. Det är nog den jobbigaste begravningen jag varit på, men även den finaste och gladaste...Konstigt att en bergavning kan vara glad, men jag antar att det var musiken som gjorde det, inte massor av tung kyrkmusik utan lätt musik. Det var jobbigt att ta farväl, jag tror ju fortfarande inte riktigt på det! Vem kan garantera att han låg där då...?! Kistan var ju stängd. Han har säker bara fejkat hela grejen och ligger på en strand på Bahamas och gÔttar sig! Jag vägrar att tro på döden! Efter bergavningen blir jag hämtad av Eva och Tyra, nu bär det av till Oslo i igen, med en fullpackad bil och strålande höstväder.



Min söta cirkusapa på Mcdonals i knalleland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0