Grått i Borås

Borås lever upp till sitt rykte, REGN och GRÅTT, men det är skönt att vara hemma ändå. Eller hemma hos mamma och pappa. Dagarna från det vi kom har gått jättefort, en lite summering;

Onsdag; Tåget från Oslo gick kl. 18:00. Halvvägs kräks Tyra ner hela mig och henne. Jag får ta av mig naken på överkroppen och tvätta mig med våtservetter och byta kläder på både mig och Tyra. Vi sover resten av vägen. Tyra sover faktiskt hela vägen hem till Borås, och hela natten! Jag luktar spya.

Torsdag; Vi vaknar, sover, vaknar igen. Badar och jag dricker 2 muggar kaffe (med mjölk) bara för att vakna till ordentligt (jag dricker aldrig kaffe annars). Vi klär på oss, leker, äter, sover och åker till affären. Handlas massor för inga pengar alls! Inser att jag saknar att bo i Sverige, riktig mat för en billig peng är något jag saknar!

Fredag; Jag och Tyra går till stan tidigt, jag spenderar massor med pengar på BARA migmigmig! Efter mina föräldrar slutat jobba åker hela familjen (jag, Tyra, mamma, pappa och Anton) åkte till stugan. Vi myste massor och bastade. Tyra somnade tidigt så jag fick lite ensam tid med mina föräldrar. Klockan tickade på och jag insåg att jag var tvungen att lägga mig om jag skulle orka gå upp nästa morgon.

Lördag; Vi vaknar kl 6, min pappa vaknar också då. Jag kan "somna" om, pappa tar Tyra. så SKÖNT att höra dem men inte behöva bry sig om något...vilavilavila! Klockan tickar på, det blir lunch sedan kör min pappa mig till bussen som går till stan. Jag och Cornelia möts upp, Vi åker till Knalleland. Jag köper lösnaglar och en klänning jag egentligen inte har råd med men som jag bara måste ha! Cornelia köper 2 tröjor. Vi går hem, gör oss i ordning iför kvällens festligheter. Efter ett besök av Lina och Jim åker vi till Stella. Där efter åker vi till stan. Väl inne på krogen vantrivs vi, nr.1 det är lite folk, nr.2 det är små folk, nr.3 alla vill bara ligga, det vill inte vi! Så vi knallade vidare till Mc´Donalds åt varsin cheesburgare innan vi gick till kebaben, där köpte vi kebab och sedan åkte vi hem…

Söndag;
Jag vaknar kvart i 9, väcker Cornelia, vi pratar om allt och inget. Klockan blir plötsligt 11 och Cornelia måste åka, jag blir ensam kvar hemma. Värmer maten från i fredags som mamma tvingat på mig som jag egentligen skulle ätit i lördags så jag inte skulle bli för full som min mamma sa. Slumrade i 10 min sedan kom familjen hem. Vi käkade kinamat, sov och sedan åkte jag och Tyra till Eva. När vi 1 ½ timma senare kom hem så blev jag akut bakis och kräktes, sedan var det över …konstigt när jag inte på hela dagen mått dåligt. Tyra somnade inte förens klockan halv 9 och jag och min pappa kollade på dokument utifrån som handlade om romer. Sedan somnade jag i förhoppning om att Tyra skulle sova länge dagen efter….

Sådär, det har jag gjort de senaste dagarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0