9 månader

Snart är Tyra 9 månader. Snart är till och med imorgon. GRATTIS min bebis! Tänk att för 9 månader sedan vid den här tiden hade jag ätit mig sista måldit för ett helt dygn framåt och då valde jag att äta ett äpple, nu har jag ätit en chokladkaka vilket hade varit ett lämpligare val då...än nu.

Tyra är väldigt tidigt som många säger det, det säger ju jag också. Och vem är stoltare än oss? Antagligen ingen. Bara i dagarna nu har hon ju lärt sig gå längre sträckor och prioriterar faktiskt det, så snart går hon nog utan sina vingliga bambiben.

Jag har stulit en lista som kanske kan summera lite mer om hur Tyra är nu;

Ditt Barn

Född:  Onsdagen den 7 Januari
Var: SÄS
Tid: 14:55
Födselvikt: 2910 g
Födsel längd: 48 cm
Huvudmått vid födsel: 34,5 cm
Namn: Tyra
Andranamn: Cirkeline Carlsdotter
Efternamn: Jenssen Rasin
Ålder: 9 månader
Nyligen lärt sig: Gå
Dagis: Nej, hemma med mamma
Vikt nu: Ca 6,4 kg
Längd nu: Ca 68 cm
Mammagris eller pappagris: Mamma
Favoritbus: Bitas, gömma sig, äta skräp från golvet och pilla i eluttagen
Favoritmat: Kycklingfrikadeller och makaroner
Favoritleksak: Briohunden
Sover i: Pyamas
Favoritperson förutom mamma & pappa: mor och farföräldrar
Barnvagn: Brio
Försäkring: Rolls royce på Länsförsäkringar
Blöjor: Libero
Hur många tänder: 5, snart 6 st
Storlek i kläder: 62-74
Syskon: Nej

Ja, jag vet inte vad den listan sa egentligen (??) Men duktig är hon i alla fall.
Nappen, hästen, bollen, mamma, pappa, ankan, nallen, nej, jajja, ajaj, komma, kom hit, hej, hejdå, lampa, titta, och vinka är saker hon vet och kan. Det finns säker mer som jag inte kommer på nu.
Tyra älskar att leka tittut med sig själv, leka i sin ensamnhet alltså pilla ifred med saker och mamma-monstret busleken. Hon älskar att duscha också. 

Tänk att min lilla skrutt har funnits utanför magen lika länge som innanför! BUHU! Tiden går minst sagt fort, och snart är hon ännu större.



så såg jag ut för 9 månader sedan



bebsi Tyra för 9 månader sedan


 
busig Tyra nu, tittut!


Kommentarer
Postat av: Jenny/Blackwinged

Grattis till henne :) Men oj, jag reagerade över hur liten hon är! Embla vägde 6,4 kg när hon var 3 månader liksom :O

2009-10-07 @ 14:41:44
URL: http://blackwinged.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0