Baby och Barn mässa

Mässan var bra, men lite dålig också. Kan man säga så? Jag tycker (ursäkta mig...) att det var för lite gratisprylar och prover. Brukar man inte få sånt på mässor? Tyra fick smaka på kex och ett prov på ett shampoo i världens minska förpackning...det kunde kvitta! (förresten har hon ju knappt något hår!) De som var gravida fick en påse av Liberoståndet med blöjor och hudvård för bebisen, det fick min date för dagen. Vi blev bara 2 tjejer ifårn "svenskatjejer i oslo gruppen" men det gjorde inget, vi hade trevligt ändå.

Jag köpte en stickad ekologist (jätteekologisk) ulltröja till Tyra och en liten rosa dinosaurie. Jag fick korv.

Tyra var jättesnäll och nöjd under hela mässan, jag blir lika förvånad varje gång hon beter sig som en riktig människa (riktig människa = inte skrika och gråta för allt och sitta i vagnen istället för att bli buren). Tyra showade lite för mässfolket också, hon har precis i dagarna börjar springa, vilket hon inte riktigt kan så istället trillar hon framlänges ganska så snart när hon startat med springetiet. Detta resultetar i asgrav från henne...hon triggar sig själv och gör det om och om igen, trilla framlänges är visst kul, men jag tycker bara det ser obehagligt ut!

Efter mässan åkte vi hem. Tyra var minst sagt trött när vi gick av T-banan borta hos oss. Hon stensomnade på vägen hem från stationen och då närmade sig klockan redan 5, vilket inte är en bra sovtid! Hon sov som en stock utanför huset ända tills klockan blev 6, som ni förstår ville ju självklart Tyra inte somna vid halv 7 som vanligt så vi har haft en myskväll ihop med varmamackor och te.

Jag tror att Tyra  börjar bli sjuk eller något. Hon har varit jättehes idag, ingen feber och inget snor dock. Men täppt i näsan...och nu är hon väldigt orolig av sig, inte likt henne! Jag får helt enkelt avvakta under kvällen/natten.

Hejsvejs lingon fejs!


 
Tröjan och dinosaurien, det är en liten skallsa i



minsta shampoot


en sömntuta utanför mitt fönster


Kommentarer
Postat av: cornelia

men anki.. du mpste skicka bilder på lägenheten så jag kan få seeeee =) tack föresten.. ja det blev jätte mysigt i vardagsrummet efter att jag hade fått pilla lite i min ensamhet med att flytta möbler fram och tillbaka =) tack för brevet.. adress tack!! pussis

2009-10-16 @ 21:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0