Tisdag

Röjaröjaröja! Det har jag gjort idag, ja röjt alltså. Inte röjt på krogen utan hemma, städat menar jag ju självkart! Storstädning till och med. Klädkammaren har fått sig en ordentlig genomgång vilket resluterade i 2 papperskassar med kläder som ska skänkas bort och 1 som ska kastas. Jag hade verkligen hur mycket som helst som jag aldrig använder som bara finns som "det kan vara bra att...". Men om det KAN ha varait bra i 2 år och inte varit bra någon gång så är det helt enkelt inte bra, så nu åkte skiten ut! Eller ja, inte skit direkt utan faktiskt plagg som inte använts mer är 2-3 ggr. Skit samma!

Ha! Jag kom också över min "smalbyxor" under städningen, jag har inte testat dem sedan innan jag fick Tyra och då kunde jag inte ha dem. Det kunde jag inte nu heller. Men det gör inget, för jag kan i alla fall dra upp dem över arslet nu, det kunde jag inte förut. Snart, inte alls långt kvar så kan jag ha mina SlimKim igen! En annan trevlig överraskning var 2 par andra byxor jag kan ha igen, och knäppa helt utan problem! Eller jo ett problem finns ju och det är ju magen, men äh, den sätter sig nog på plats snart (tränatränaträna)

 

Jag har även städat igenom vår skafferi/pappersskåp/pysselskåp/....ett allt i allo skåp helt enkelt och när blev resultatet 1 kasse med bara papper, en halv med elektronik och en med plast och annat skrot. Vart kommer all skit ifårn egentligen?! Bland all skit hittade jag massor med bilder, var av en på mig när jag var liten. Det var skitkul att se. Undrar om Tyra kommer vara lik mig när hon blir större?



Alla tycker hon är sååå lik Carl nu, det gör jag också men ibland är som sååå lik mig när jag var liten. På denna bilden sysn inte den likheten, jag är ändå 4 år, men erkänn sjuktsöt eller vad!? 

Puh! Det blev ett lång inlägg, nu ska jag fortsätta att plocka och greja innan klockan blir för mycket.
GodNatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0