Godmorgon!

Tyra har redan hunnit äta sina 2 frukostar (1 flaska med 300ml välling och 2 skålar fil). Jag har inte orkat äta något, så snart ska jag dra mig ut till köket för att göra lite frukost. Vi har det ganska tomt i kylen för tillfället så ingen fil för mig idag (den åt ju min åpne dotter upp), det får helt enkelt bara bli 2 knäckisar och te. En med kalleskaviar och en med wäsgötakloster som jag köpe när jag var på IKEA! Ååå, svensk ost och svensk kaviar....något som smakar något annat än ingenting!

Som jag skrivit tidigare så finns det INGA goda ostar i Norge, det finns brunost, gulost och...mjukost. Med brunost menas getost och gulost är helt enkelt en vanlig ost som inte smakar ett endaste dugg, bara gnissel, hushållsost smakar fan mer! BLÄ för Norge och deras ostar!

När Tyra satt och käkade fil passade jag på att kika igenom min kalender efter potentiella pojknamn. Ja, jag har nämligen känslan av att det är en kille som kikar ut i oktober. I vilket fall hittade jag typ 5 namn som jag skulle kunna tänka mig. 5 är ganska lite faktiskt, det finns så få fina och bra pojknamn. Jag hatar verkligen namn som Neo, Maximilian, Liam, William och Milo, blä! Så på ett vis hade det varit smidigt med en tjej, då är namnet redan klart!

Näe, nu ska här göras frukost, bytas om på barn (och på mamma) och det svåraste av allt väcka avdeckad buffel i sängen vid namn Carl så vi kan gå och handla. Han är svår i vanliga fall men nu när vår kära vår kommer så kommer pollen och pollen göra så att Carl blir en grönsak.

Tjing!

 

 


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag håller fullkomligt med angående killnamnen, jag har hittills 2st som JAG tycker är okej. Men Anton är inte riktigt med på dom.. Vi får väl se. Eller så hoppas vi på en tjej istället, då är det klart! :D



/A

2010-04-30 @ 08:41:26
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Postat av: Nikki

En begagnad Emmaljunga Twin cerox, tror jag att det är. Haha! Den är ganska smidig, inte så jättebred. Nu ska den stå och samla damm i 4½ månad ju. Vad har ni funderat på för vagn? :)

2010-04-30 @ 08:47:39
URL: http://nikkilili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0