MullaMulaMulaMullaMula

VAD SÄGER DU?!

Jag har tidigare skrivit hur duktig min lilla tjej på bara 15 månader är på att prata (skulle väl kalla det tjata konstant...). Hon säger ju inte enbart skitord utan hon kan ju faktiskt mer än en hand full med ord som är mer "normalt" för en i hennes ålder.

I vilket fall rullar ordförrådet på och nu sätts det även ihop små 2 (3)ords meningar för fullt! "Mamma e dä" "Pappa e dä" "Vovve o Nalnen" (nallen) osv!

Något väldigt kul som också används i 2 ords meningarna är Mula. Vad är Mula då? Eller snarare vem? Jo, det är Tyra själv! Jag kallar nämligen Tyra för Mulis och Mula, och detta är något hon snappat upp och kallar sig själv nu. "Mula atten" "Mula nappe" "Mula hoppa". Det är så kul att hon nu kan berätta vad HON själv vill. Och inte bara säger ord som "nappe" (nappen), det kan ju lika gärna betyda att "nappen ligger där på golvet" medan "Mula nappe" betyder att Tyra vill ha nappen. Gulliii, duktig och frisk tjej, vad mer kan man begära egentligen?

Nu ska jag fixa lite fredagsmys till min Mula. Det blir gukka och atten och kanske lite namnam (choklad). Medan jag gör det ska nog Mula nurra och hoppa, sedan blir det bompa!

Puss!

Mula äter russin på ballkongen


Kommentarer
Postat av: Jenny Haidarian

Haha, det är så kul vad småbarn kallar sig själva! Midas hette "Minnie" enligt honom själv när han var liten! Nu heter han "Doda" & "Misse" enligt Embla & kusinen! Embla heter "Baba" & "Abla" enligt henne själv. XD

2010-04-09 @ 18:28:02
URL: http://jennyhaidarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0