Som en kamin

Min minsta bästis vaknade verkligen på fel sida imorse. Det är ju något alla kan göra och även barn. Det feliga fortsatte och fortsatte tillslut fanns det inget annat alternativ än att lägga henne en stund till i förhoppning om en förbättring. Det blev ingen förbättring och hon var lika grinig fortfarande.

Efter många om och men, och framför allt tårar för att hon inte fick bli buren så tog jag upp henne och frågade vad problemet var och pussade henne på pannan. Jag brände mig nästan...(liiite överdriver kanske). Min lilla tjej var het som en kamin och det dröjde inte många sek. innan jag satte in termometern i örat på henne, 38,6 stod tempen på (och så säger min mamma att man ska plussa det med ,3 alltså mer eller mindre 39 grader!). Fort som attan stoppades det alvedon i stjärten, kläderna slets av och jag fick ringa och avboka min date med Hanna och Emil. Istället la vi oss i storasängen, det är nämligen svalast i vårt sovrum och så surplades det välling, sedan blev det sov.

Inte konstigt att min lilla bästis var så grinig och klännging hela morgonen.

Dagen har ändå gått bra. Tyra har aldrig haft så hög feber förut så jag trodde hon skulle vara helt utslagen och gosig hela dagen, men icke! Vissa stunder har hon faktiskt lekt lite och busat, men det har vänt till gnöl och gråt fort dess gånger. Undrar vad det är för feber, sjuk feber eller tandfeber. Hon är inte snorig eller hostig...kanske tandfeber då? Hoppas på lite bättring tills imorgon i alla fall, och att hon sover bra i natt (det gnölas lite från hennes rum nu...).


lilla tröttisen


Dem som känner Tyra vet att hon inte sätter sig ner och kollar TV självmat
(inte längre perioder och stilla i alla fall).
Men är man sjuk och inte orkar något annat så vad göra?
Det blev vindruvor och TV tittning i hela 15 min!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0