Vår våriga dag


Jag och min bästis har hängt ute mest hela dagen. Vid 12 drog vi hemifrån, det är verkligen en lagom tid för oss i alla fall om målet med dagen är utomhusvistelse. Först mötte vi upp min kusin och hennes kille, vi 4 traskade till Ramnapaken och matade ankor, duvor och måsar, sedan lekte vi på lekplatsen där en stund.

När vi alla kände att det började kurra i magen knallade vi in mot stan där vi hade en del ärenden att uträtta. Mina var jeans och blöjor till Tyra (blöjorna inhandlade och jeansen också, kika bilden ovan). Tyvärr var jeansen för stora i midjan för min spinkiga tjej så jag får väl lägga in dem ett snäpp, men det får bli imorgon!

Efter att alla uträttat sina ärenden skildes vi åt. Dem åkte hem till sig för matlagning och vi satte oss på donken och delade en meny, med mätta magar knallade vi vidare till stadsparken. Där har dem en lite kiosk som säljer glass så till efterrätt blev det just det, GLASS! Kulglass till och med. Tyra tyckte inte glassen var något vidare och ville hellre leka i sandlådan så jag slog mig också ner där till skillnad från alla andra morsor som satt på bänkar och drack kaffe.

Snabbt som ögat hade jag en ring med barn runt mig som också ville bygga kakor, sandslott och hundar och lilla Tyra hamnade någonstans utanför ringen med en sand-sil som inte ens var hennes. Något jag inte rekommenderar är att käka glass bland glada sandkastande barn i en sandlåda, man skulle nästa kunna tro att jag hade strössel på glassen.

Efter vi lekt på lekplatsen i 1 timma tröttnade vi (jag) så slutligen matade vi ankorna och sedan tog vi faktiskt bussen hem.

När vi väl var hemma så var det full rulle som vanligt. Effter middag och bus bar det iväg till kyrkogården för plantering av vårblommor på mormors grav. Tyra hade till en början skitskoj på kyrkogården, hon tänkte plocka blommor. När hon väl insåg att INGA blommor fick plockas var det inte lika kul längre.

Nu sover min bästis sedan länge och snart ska jag också lägga mig. Hoppas på lika bra väder imorgon så vi kan spendera även en dag till ute!

Nu; ÄTA
Sen; sova

bus och tok på mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0