Tredje dagen 3:dje veckan

Nej, skolan är inte roligt längre. Det sa Tyra innan vi ens gått hemmifrån idag.

Jag ska aldrig mera vara kaxig när det gäller Tyra. Inskolningen som gick som en dans och så slutar det så här. Tårar hemma och tårar innan vi ens hunnit komma innanför förskolans grindar. Ja ni fattar, det var ingen glad tjej jag lämnade idag. Panik eller ångest, eller kanske panikångest skulle vara rätt ord för hur Tyra betedde sig under lämningen. Jag tror att liiite (väldigt lite) har att göra med att hon är trött vi den tiden, men mest är det bara att hon inte vill vara där!

Idag behöver hon inte vara där längre än till 11. Vi ska köra 2 timmar veckan ut och se hur vi fortsätter nästa. Hon är visst inte sån (jätteledsen) hela dagarna utan under lämningen och innan lunchen när dem kommer in efter uteleken, sedan enda till efter vilan alltså tills vi hämtar henne. Så hon har inget utbyte av att vara där mer än 2 timmar. Stackare, det som är så roligt att leka med andra barn!


min trötta tjej


Kommentarer
Postat av: åse

våra liv tycks matcha lite. Alfred gillar inte alls dagis heller. Hade känns okej om han bara var ledsen vid lämning, men promenaden dit e skitjobbig med massa tårar och gnäll...

2010-08-25 @ 11:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0