en GOOOD morgon!

Usch, jag sover verklingen oförskämt bra och länge för att vara 2 barnsmamma till 2 småttingar. Även om Tyra vaknar ibland på natten "bara för att" så får jag ofta den sömn jag behöver och lite till. Jag tror snarare att problemet med att jag är trött vissa dagar beror på att jag sover för mycket (ibland somnar jag redan vid 8!)

Att jag sover så bra har mycket att göra med att Lilly sover i sin vagga fram till halv 5 - 5 på morgonen innan hon vill äta. Det är verkligen inte ofta hon är korvig på natten, kanske har det hänt 8 ggr sedan hon föddes och då har hon bara velat snutta i 10 - 15 min så jag vet inte ens om det räknas (förutom den gången hon låg och pratade i sömnen i 1 timma...). När Tyra var bebis som jag mest halvkass varje natt, det har jag märkt nu. Även om hon sov hela nätterna med avbrott för mat 2 ggr så sov hon upptryckt i min armhåla och runt min arm varje natt, i ett halv år! Ont i rygg och nacke var bara förnamnet på vad jag fick och avbruten sömn fick jag ofta. Men det är historia och då tyckte jag inte att det var så farligt (förutan ryggen då).

Jag är väldigt glad att jag ändå får sova ganska många oavbrutna timmar i min egna säng, bredvid min sambo utan barn.
 


fast på dagen är det underbart att sova med barnen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0