Sängbyte...?

Jag är rätt kluven till detta med att byta säng till Tyra (har jag skrivit det förut?)

För det första så har hon inte klättrat ur sin spjälsäng än, för det andra kryper hon runt himla mycket i sängen och för det tredje så kommer hon antagligen klättra ur och springa runt i timmar innan hon somnar (fördelen med spjälsäng är att det blir som en bur = inga barn som springer runt) Men snart måste ett byte ändå ske känns det som så därför kikar jag växasängar. Blocket blir den givna sidan att kika på, där kan man ju faktiskt hitta i massa olika stilar och prisklasser.

Jag har länge varit inne på att köpa en gammal säng till Tyra men nu har jag insett att just en sån säng jag vill ha kommer jag nog aldrig finna, och gör jag det så kommer det vara om 20 år när hon ändå inte bor hemma längre (hoppas inte hon bor hemma när hon är över 20!) och inte får plats i den. Men nu har jag (och Carl) hittat en annan favvo, en praktisk sak som kommer från IKEA, vad annars? Självklart säljer dem den inte längre i butik så vi måste försöka hitta den begagnad och det är lättare sagt än gjort. Självklart finns det flera stycken i långt ifrån oss, typ som i Stockholm men ingen nära, fan!


Kommentarer
Postat av: Lulu

Växasängar är så fina. Kolla på loppisar, och second hand där det finns möbler. Jag har sett ett antal i mina fyndarrundor . Göteborg har ju en hel del möbelsecondhand, dock kommer jag inte ihåg namnet på dem.

2010-12-05 @ 21:03:56
URL: http://luluscastle.blogspot.com
Postat av: Madde

satt och kollade runt på lite möbler på blocket och hittade denna: http://www.blocket.se/alvsborg/Barnsangar__antika_29954297.htm?ca=16&w=1



tyckte den var rätt lik den du var ute efter, dock i VISST behov av en "lättare" renovering, haha! ;)

2010-12-11 @ 15:36:46
URL: http://madelajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0