Massor med måndag

Utanför mitt fönster ca kl 10:30 idag, huuur fint väder som helst!


Av någon konstig anledning, och tro mig väldigt konstig har jag haft massor med energi till hemmasysslor idag! Innan klockan slagit 11 hade jag; Stekt köttbullar och biffar, bakat muffins, tvättat + hängt 2 maskiner tvätt, plockar ur å i diskamaskinen och diskat en maskin disk, städat undan i lägenheten, packat halva vår resväska och gjort iordning mig själv!
Åhhåhåå
, riktig duktigt eller vad!? Det kan ju beror på det fina vädret och att jag fick vara ensam utan en tjej som envisas med att stå mina fötter när jag är i köket och ska göra sånna här sysslor. Riktigt skönt att vara ensam! (Carl och Tyra sov nämligen...)

(Sen ska jag bara påpeka att jag har ytternigare tvättat 3 maskiner och plötsligt har jag förmycket våttvätt... Inte bra att bli tvättgalen!)

Annars idag så åkte jag och Tyrisen med Carl in till stan. Vi alla hoppade av på Majorstuen. Carl vek av vid Yayyas, jag och Tyra promenerade till Polarn o Pyret, och neeej jag köpte inget till Tyra nu! Haha, det får väl räcka nån gång...fast jag hittade massor med fint! Denna gången inhandlade jag en liten present till min kusin som ska få en liten kille vilken dag som helst. Efter Po P traskade vi vidare till GinaTricot, där inhandlade jag äääntligen ett långt linne som jag tänkt köpa i bara sådär 2 år! Och efter det traskade vi hela vägen till Jernbanetorget, där delade vi på en HappyMeal, köpte biljetter till Flekkefjord och sedan åkte vi hem.

Väl hemma vet jag inte vad vi gjort, lullat runt och ätit ungefär. Plötsligt var klockan 18 och Tyra var skittrött, hon somnade 15 min senare och jag 5 min efter det. Jag vaknade av ett ryck vid 20 över 19 och insåg att jag sovit i en timma! Så irriterande! Nu kommer jag väl vara uppe längre än vanlig, bläää!

Nu ska jag packa klar det sista, imorgon åker vi nämligen till min faster i Flekkefjod! Där ska vi även hälsa på 3 kusiner och 3 kusinbarn, snart 4 kusinbarn! Vi får väl se om hon lyckas ploppa ut ungen när jag är där =)

GodKväll!

 
heja muffins!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0