Hur somnar man?

Vilken skruttig dag jag och Tyra haft idag. Jag har seriöst så flötigt hår så man skulle kunna bre mackor med det! Så alltså, vi har inte vistats ute idag ALLS (jo, vi var och lämnade en sak hos grannen, men då hade vi båda mössor på oss). Denna dag har varit planerad sedan länge, tvätta Tyras overalldag var det nämligen, så det var väl den främsta anledningen till att vi inte varit ute...och att det är så förbaskat krångligt att få upp och ner vagnen i detta snö och is helvete (mummelmummel, jag vill ha vår!).

I snart en vecka har jag lagt Tyra en timma senare, vilket jag trodde skulle resultera i en timma längre på morgonen för mig, meeen så fel jag hade.
Jag tycker allvarligt synd om mig själv, det borde ni andra också göra för i stället för klockan 5 vaknar nu mera Tyra klockan 4 och vill ha välling och efter det så funkar det bara att somna brevid mig i vår säng (då sover hon till kl 6!). Jag blir så ledsen! Jag vill bara sooova på morgonen till minst 7 jag kan gå ner till 6 också men då vill jag sova utan bebis, det är det enda jag begär!

Nu tror ni kanske att Tyra sover kasst i allmänhet men näe, hon sover som en ängel och prinssesa! Från det att jag lägger henne tills hon vaknar för välling, så jag skulle lätt kunna få mina timmars sömn om natten, om jag bara kunde somna! Men tyvärr kommer jag inte ur min ondacirkel, somna vid 2-3, göra välling vid 4, somna om vid halv 5, vakna kl 6, sova en timma från 9-10, sedan sovamiddag med Tyra mellan 1-2 i ca 1 ½ timma.
Sover jag inte samtidigt som henne på morgonen och dagen så känns det som att jag ska för jag är så trött! Idag testade jag att vara vaken det långa sovpasset, det slutade med att jag somna till i soffan halv 6 vilket inte är så bra för Tyra är ju vaken fortfarande då!

Jävlar vad surt det är att det är man själv som har problem alltså, jag har ju egentligen inget att klaga på. Hur svårt kan det vara? Det är väl bara att somna?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0