Fredag

Dagen idag har gått minst lika fort som igår, fast Tyra varit uppe till klockan 9!!! (jag hoppas på sovmorgon, vilket antagligen inte kommer hända, det har jag lärt mig nu) Inget onödigt gnäll och jag har varit relativt utvilad idag fast jag bara fått 2 ½ timmars nattsömn, tack gode gud att Tyra vill sova ca 1 timma på morgonen annars hade jag inte pallat dagen. Så vi gör om, jag har varit relativt utvilad idag fast jag bara fått 3 ½ timmars sömn.

Som jag nämde igår så skulle vi på lunch + lek date idag och det har vi minnsan varit på! Vid 13 tiden knallade vi till huset brevid där Linn och Leosander bor. Vi käkade, barnen lekte och vi tjötade. Det gick förvånandsvärt bra med Tyra fast vi gick iväg under hennes egentliga sovtid. Fast det brukar det i och för sig göra, att göra något nytt får henne att "glömma" tröttheten totalt i flera timmar till och med!

När vi var tillbaka hemma var klockan närmare halv 4. Lite sent att sovamiddag kanske men om inte Tyra får sova så vet jag att det blir en mycket tidig kväll/natt för henne och en ännu tidigare morgon för mig. Så jag la henne. Tjejen måste varit tröttast i världen eller nåt, hon somnade DIREKT när jag la henne i sängen och sov i 1 ½ timma, det har aldrig hänt förut kan jag lova!


man blir trött av att leka!


Efter sovet satte jag igång med middagen. Jag hade totalt glömt av att ta fram något ur frysen, så vad göra? Jo, jag är så smart så när vi fryser in köttfärs lägger jag den i fryspåsar och plattar till den tills den är jättejätte tunn! Då tar det ca 5 min (inte ens det!) att tina den under rinnande vatten (antar att många gör så i och för sig). Sedan satte jag igång med köttbullsrulning. Efter middagen badade/duschade vi i 1 timma, sedan lektes det och ja, nu sovs det, i alla fall för Tyra. Själv sitter jag uppe och är vrååålhungrig! (jag åt ingen middag) Nu ska jag ta tag i "stöket" hemma, det vill säga plocka in i diskamaskinen och lägga Carls kläder på rätt plats...han kan visst inte det själv?

OM JAG ORKAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0