Hej igen!

Åhåå! Nu är det typ 1000 dagar sedan jag bloggade. Brist på både dator och tid under jultiden och nu det sista har det varit brist på lust!

Men what to do liksom? Bara att ta tjuren vid hornen och börja skriva igen. Ju längre tiden går desto svårare blir det ju att starta upp skrivandet igen.

Så vad har hänt under juletid, mellandagar, nyårshelg och bara vardag? Ska fatta mig kort (för en gångskull!!)  

Julen firades i Stenungsund med Carls familj och släkt. Vi var 15 stycken(??) människor och en hund. Det bjöds på massor utav mat och ännu mera julklappar. Även om vi var så många så var det faktiskt mycket städad kalabalik hela tiden! Sedan har det även firats jul ute i Mjöshult där mina föräldrar har stuga och i Göteborg med Carls pappa + sambo. Så under julen och mellandagarna har vi flugit som vantar hit och dit.

Nyåret firade vi (jag, Carl och Tyra) i Göteborg. Lugnt och skönt helt enkelt vilket var mycket uppskattat efter allt flängande fram och tillbaka till massor av olika städer och människor.  Sedan vilade vi upp oss ytterligare ett par dagar innan Carl var tvungen att återvända till Oslo för att börja jobba och jag åka till Borås för att skippa bo ensam i Göteborg.

Så nu är vi bosatta hos Eva, här har vi varit sedan lördagen den 3dje, alltså i 5 dagar.  Vi blir kvar här till helgen om allt går som planerat, sedan flyttar vi till mina föräldrar och bor där en vecka. Går det inte som planerat så stannar vi längre hos Eva och det lutar nog lite dit åt nu för min mamma håller på att blir jättesjuk! Så typiskt!

Lite annat kul (jaja, kul och kul) som hänt under dessa dagar är att; Jag varit magsjuk, varit förkyld, färgat håret rött, fått en iPod, märkt att jag gått ner 3 kg utan att svälta mig (trodde det var magsjukan men ICKE) bara 7 kg kvar, köpt lite nya kläder, träffat en av mina absolut äldsta vänner och att jag fått typ massor av sovmorgonar!

Tråkigt nog har jag ingen USBsladd med till kameran så jag kan tyvärr inte lägga in några bilder, det gör ju hela bloggandet lite tråkigare faktiskt.

Annars så händer det inte så mycket mer faktiskt. Snön faller sakta men säker här i Borås och på sina ställen är det säker en meter snö alltså! Det är svårt att köra vagn och köra bil så Tyra är inte ute så mycket, inte jag heller.

Just ja, jag har fått typ väldens bästa vinterkängor av Eva också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0