Tjenare zigenare!

Som den sanne zigenaren jag (visst) är så har flyttat ytterligare en gång till! Nu mera bor jag hos mina föräldrar som kommer att bli den sista platsen vi bor på under vår extremet långa Sverige vistelse.

Jag är veklingen trött på att inte vara hemma, fast jag nu är mer hemma än jag varit på veckor.
Här är det som att bo hemma igen (som innan man flyttade ut för första gången) och att ha barnvakt dygnet runt. Det känns knappt som Tyra är min unge längre utan någon jag lånt och sedan lånar vidare… Hon är toknöjd med att få uppmärksamhet hela tiden och det är jag också. Imorse fick jag till och med 2 timmars sovmorgon, det är inte alltid men får det! I natt tror jag att jag sammanlagt har sovit 8 ½ timma… förutom när negrerna på undervåningen började tjoa mitt i natten. Jag tycker att man ska sova mitt i natten!

Min mamma är ganska rolig hon, när jag berättade om negrerna så sa hon att Negrer är som djur, dem är nattdjur! Dem har inget jobb så dem sover på dagarna och är uppe hela nätterna. Och om man ska få tyst på dem är det bara att slå på elementerna Måste jag skriva att min mamma är sjukt fördomsfull (och något stenåldrig i hjärnan)? Jag måste bara förklara att hon är något trög och finsk… finsk det förklarar nog mest! Jag älskar henne än då, fördomar är roligt, speciellt när folk vågar säga dem högt.
Nog om det!

Annars så har det inte hänt så mycket det sista. Jag och Carl passade på att gå ut och äta när man kunde få lite barnvakt, jag fick bli full en kväll, Carl har åkt tillbaka till Oslo (igen), jag har ÄNLIGEN hittat ett par skor som jag också köpt och idag var jag i Knalleland i förhoppning att fynda något till Tyra på REAn.

Ja, jag skrev i förhoppning. Jag som faktiskt annars älskar barnreor och brukar hitta massor, hittade nästan INGET! Jag letade och letade efter fina slit och slängkläder, och eventuella dagiskläder men icke. Vilken besvikelse alltså. Allt det bra kanske var slut? Tyra fick sig i alla fall en röd tröja, en vit kofta, bikinitrosor, mössa och en vindtät overall. Overallen var klart ett jävla fynd alltså, 179:- för en snygg mörkblå Fixoverall som kommer passa perfekt till våren. Resten var mest bara bonus.

Ja, mer idag då? Jo jag har rensat igenom lite (väldigt lite) av Tyras försmå kläder. Sånt som skall spras till syskon och sådant som skall skänkas. Det blev ändå en halv kasse med kläder i str. 62-68 som får åka till några söta barn på något barnhem någonstans. Alltså, man kan faktiskt inte spara på alla kläder, även om många inte är speciellt slitna eller om man fått dem. Sådant man knappt anvät till första barnet tror jag inte man kommer att använda till andra heller och sådant med små fläckar på kommer jag garanterat inte använda till andra barnet så då är det bättre att göra sig av med det och köpa nytt av det som fattas och samtidigt göra en godgärning!

Nu ska jag göra en godgärning för mig själv, ta två valerina natt och kika lite Tv innan dem kickar in!

SovGott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0