Ingen mat i magen

Räknas halv 7 som sovmorgon?

Jag har i vilket fall varit världens slöaste morsa nu på morgonen, försökt få Tyra att köra bil och klia mig på ryggen, även att gå på ryggen men det var misslyckat. Jag har verkligen så öm rygg, jag behöver massage!

06:05 hade Carl skickat meddelande till mig på Facebook (han som annars sover som en död då och inte går upp med Tyra om jag inte gapar på honom i 15 min så han vaknar). Det stod bla. "Världens cp-igaste kväll, berättar imorgon" Jag slår vad om att jag inte kommer tycka den är det minsta "cp-ig" för det är säker rejälfylla inblandat, mummelmummel fylla...pengar...prioritera...mummelmummel!

Tyra är svår. Jag vet inte vad jag ska ge henne till frukost, vi har visst inget förutom gurka och tomat hemma som passar fröken för tillfället. Jag tycker personligen inte att "sallad" är något en 1½ åring ska käka till frulle.

Gröt=Nej! Macka med skinka=Näääe! Rostadmacka med ost=Neeej! Bara skinka=Nä! Frukt=NEJ! Smoothi=Neej!

Ja men ni fattar, allt vi har förutom gurka och tomat! Jag blir tokig! Det kommer sluta med att jag får sitta med henne i soffan och "leka" i henne den nedrans smörgåsen medan hon skakar på huvudet. Tyra har faktiskt blivit svår i allmänhet med maten (igen). Kanske inte så konstigt som vi flänger och har oss heller i och för sig.

Nu blir det frukost till mig, och min nya last kaffe


Kommentarer
Postat av: Josefina

Hej Anki! Jobbigt att hon inte vill äta frukost :( Min syrra har haft samma problem med en av sina, i och för sig äldre än Tyra men han får ägg och bacon på morgonen :) Hehe, kanske inte nåt man ger en ettåring, men ägg eller en omelett kanske? Och av omelett kan man göra fräcka figurer av pepparkaksformar och sånt :) Annat tips är plättar och sånt. Hoppas det löser sig!

2010-07-15 @ 11:58:49
URL: http://halksocka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0