Mors lilla Tyra

- Tyra vill du gå till skogen och plocka blåbär?
- Plocka blåbäj!


I fredags tog vi på oss våra stugkläder, gummistövlar och en hink i handen så traskade in i skogen för att plocka av alla miljoner blåbär som finns just nu! Tyra har aldrig varit i skogen direkt förut (som hon minns). Tyrisen tyckte nog det var lite läskigt för hon ville vara uppe i famnen mest hela tiden när vi gick, vilket är väldigt ovanligt! 

När vi väl kom fram till mitt blåbärställe som vekligen kryllar av både stora och små blåbär ville hon stå själv och plocka. Medan Tyra stod och plockade (åt) så plockade jag näve efter näve och la i vår lilla hink. Tyvärr hann jag inte plocka i kapp med hur fort Tyra åt så vi fick knappt med oss några blåbär tillbaka att bjuda på. Men vad gör det?
Hela skogen kryllar ju som sagt av bär så det är bara att plocka nya en annan dag!
I vilket fall blev blåbärsplockningen en hit för Tyra!

PS. Man får jättefint bajs av typ 8 dl blåbär, en riktigt färgklick i blöjan!


skogsmullar!


blåbär


mitt lilla troll står och plockar


Tyra trivdes bra bland alla blåbären


springa i läskiga skogen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0