Tyra 1 & ½ år

Tiden går minst sagt fort!

Tyra blir idag 1 år och 6 månader! Jag tycker inte det var länge sedan hon blev 1 och om bara ett halv år så kommer hon att vara 2 år! Hua, 2 år då är hon ännu mera barn än hon är nu, ja för nu är hon fortfarande liiite bebis.

Självklart som vilken förälder som helst så tycker jag att mitt barn är något alldeles extra. Men jag lovar er, Tyra är faktiskt något extra mot andra i hennes ålder. Hon lär så himla snabbt och har ett ordförråd större än vissa 2 åringar. Hon kan så mycket för att vara så liten så det inte är klokt! Nej, jag vet man ska inte jämföra barn, men det gör man! Det vet alla mammor! Jag orkar inte sitta och rabbla upp ord Tyra kan nu, det skulle ta upp hela min bloggsida antagligen. Speceillt med tanke på att hon varje dag lär sig 2-3 nya ord. Hon fortsätter sätta ihop små meningar. Hon berättar mest vad vi gör eller vad hon vill ha eller göra tex. "mamman bajshar" (mamma bajsar), "Tyja gubben" (Tyra vill ha jordgubbe) och "Bessen hoppa Tyja" (besten hoppa med Tyra) mm. mm. i alla evighet. Det varierar mellan 2 och 3 ord i meningarna.

Jag har ingen aning om vad Tyra väger eller hur lång hon är just nu. Jag kan faktiskt inte tippa på något heller för jag minns inte hur siffrorna såg ut sist vi var hos BVC. Men den 19 juli ska vi på kontroll och ta spruta, då får jag veta mer på den froten. Egentligen bryr jag mig inte så mycket längre. Jag märker ju att hon växer och att hon mår bra, det duger mer än väl för mig!

Tyra har nu 12 tänder och 4 på gång sammtidigt! Det gör att min bästis för tillfället inte visar sig från sin bästa sida varje dag, speciellt inte de dagar vi har det jätttevarmt! Det är bara att gilla läget och hoppas på att tänderna kommer fram så fort som möjligt.

Tyra har även fått sitt allra första blodiga skrubbsår som hon var mycket stolt över (när det väl slutat att göra ont). När man frågar henne vad hon haft på knät sänger hon stolt "Tyja blod" "Plåsst", vilket betyder att hon haft blod och fått plåster.

Min minsta bästis är verkligen så himla glad, sprallig, självständig och en så go tjej hela tiden. Hon ger oss pussar, kramar och gos varje dag. De tillfällena får man nu ta till sig lite extra för jag känner att vi är på väg in i en väldigt jobbig period. Hon testar oss, framförallt mig mer och mer, trotsar och säger emot. Jag vet ju att detta är en helt nomal grej och att barn måste få trotsa sina föräldrar men det går en endå på nerverna ibland. Och lättare kommer det nog inte bli denna hösten med allt den innebär, flytt, skolstart och syskon. Så som sagt, de gosiga stunderna får man verkligen ta till sig extra så att inte hjärnan bryter samman, på någon av oss.

Jag skulle kunna skriva en miljon saker om min allra bästa tjej men jag stoppa här.


Kommentarer
Postat av: Nikki

Grattis till sötaste Tyra!

2010-07-07 @ 09:08:05
URL: http://nikkilili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0