Usla vakter

Det är kokhett, nästan i alla fall. 19 grader redan och klockan är bara halv 9. Vi  kommer inte stanna här i stan. Kattvakt eller inte, men idag drar vi ut till stugan för sol, bad och mat! 
Vid 12 går vår buss ut till landet och friheten, vi återvänder imorgon på förmiddagen.

Jag har diskat kattens skålar, bytt mat och vatten, och tömt kattens låda. När jag satt och tömde kom jag på att jag egentligen inte får göra det nu när jag är gravid. Jaja, det får väl gå för dessa dagar, annars får jag väl be brorssan komma hit och tömma, haha!

Tyra håller mest på med jävelskap hela tiden. Nej är ett ord hon knappt lyssnar på längre... inte första gången man säger det i alla fall. Nyss satt hon och tyckte ner sina fingrar i stora IKEA-doftljus (som halvsmält i sommarvärmen), hon blev "kladden". Efter hon insett att hon blev "kladden" så var hon ju såklart tvungen att "lorka" någonstans och vad passar då inte bättre än ett glasbord?

Jag ska inte ha ett glasbord när jag har småbarn.

Hejsvejs leverpastejs, snart drar vi till Mjöshult!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0