4 dagar

Tisdag, Onsdag, Torsdag och Fredag, det är 4 dagar tills vi åker. Alla våra kläder är ner packade, skorna är i en separat påse och jag har börjar sortera bland Tyras leksaker. Hon behöver ju inte ha med sig alla nu liksom. Mer kan jag nog inte göra i packningsväg för vår del. Hygien avdelningen packar jag ner samma dag vi åker.

I lägenheten går jag runt och småstädar och sorterar hela tiden. Det syns inte. Alla rum ser ut som slagfält, men jag lovar jag har koll på läget och vet vart varenda lite pryl ligger! Jag har rensat bland våra kläder igen (mina och Tyras). 2 plastpåsar med kläder och skor som åker i UFF-kontainern någon dag snart. Även lite handdukar. Jag vägrar att ha med mig massor av skit vi ändå inte använder. Har sorterat bland alla våra viktiga papper också, 2 plastpåsar med bara skit! Fy vad man sparar mycket skräp!

Det känns bra att förbereda så mycket som möjligt inför flytten även om det är ett tag kvar. Det blir lättare så när jag ensam kommer några dagar i juli för att hjälpa Carl att packa. Det blir liksom bara packa, och inte slänga, sortera och städa. Egentligen kunde vi nästa packa ner allt redan nu så det var gjort. Carl är inte hemma så mycket när vi inte är här och när han väl är det så använder han knappt något hur köket. På sin höjd en djuptallrik och en sked. Smartast hade varit att gå till Europris och köpa plastmuggar, bestick och tallrikar. Men tyvärr är lådorna slut så vi får vänta med att packa resten så han får diska istället =P

Nu ska jag in till köket och rensa bort ännu mera saker som antagligen ska slängas sedan ska jag avsluta förråds-städningen och hänga tvätt!


Kommentarer
Postat av: Annie

Anki, jag är intresserad av ALLT med barbapapa vare sig det är till tjej eller kille. Jag ÄLSKAR ju honom och hans lilla familj..:D

Lämna allt till mig bara.. hihi..

2010-06-14 @ 21:20:11
URL: http://anniemolarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0