Inför flytten

Även om det är ca 2 månader kvar tills vi får nycklarna till vår lägenhet i Borås så känner jag mig något stressad. Tiden går nämligen så fruktansvärtfort och månaderna bara försvinner! Nu är det redan juni, och snart har det redan gått en vecka av denna månad! Hela juni kommer bara rusa förbi antagligen och poff så är det juli och då ska jag åka till Borås på "semester". Hela juli har jag planerat att vara borta bla. för jag har BM besök, Tyra har BVC och mina föräldrar har semester osv. Och sen då? Jo då har vi redan kommit till augusti och då får vi lägenheten!

Ni förstår kanske varför jag är lite stressad? Eller inte...? Antagligen är det bara jag som stressar upp mig i onödan bara för att jag vill flytta, men samtidigt så lärde jag mig en ganska bra  läxa sist vi flyttade, allt tar mycket längre tid än man planerat! Allt från packning till flytthjälp! Bara en sån sak, vem ska hjälpa oss att flytta? Kan någon hjälpa oss att flytta? Eller kommer vi få hyra flyttfirma som antagligen kommer kosta oss mer än vad vi egenliten har råd med! 

En miljon flytt tankar snurrar runt! Jag har i alla fall bestämt mig för att börja packa ner sådant vi aldrig använder. Varför ska det så framme och samla damm kan man ju undra?



jag och carl "flyttar" på väldigt olika vis.
han gör listor på vad som ska köpas, "renoveras"
och så ritar han skisser på hur vi kan inreda
medan jag bara tänker på praktiska saker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0