Pottan

Det här med potträning. Jag tog upp det sist med vår BVC-tant att jag tänkt att börja med det lite smått nu och så frågade jag om hon hade några bra tips. Det hade hon inte, hon tyckte att det kändes lite tidigt fast "det är ju upp till var och en" som hon sa.
Jag fick i alla fall ett papper av henne som barnpsykologer på SÄS har satt ihop. I vilket fall, tidigt eller inte så har vi börjat att potträna. Jag peronligen tycker inte att det är tidigt, 1,5 år är väl en utmärkt ålder och speciellt med tanke på att det är sommar nu så kan de flesta "olyckor" få hända ute istället för inne i soffor och sängar.

Med allt detta babblande kan jag i alla fall säga stolt att idag var första dagen Tyra själv sa att hon ville kissa och gjorde det!

Jag låg i soffan och kollade barnprogram. Då sa Tyra "Kissa, Kissa, kom, pinga, pinga" (och för den som inte förstår vad pinga är så är det springa) Jag förstod inte riktigt att hon menade allvar då hon faktiskt säger så ganska många gånger per dag och får sätta sig på pottan men då utan resultat. Men idag så kissade hon på pottan!
Yeey, stolt jag är nu va! Hon sa till själv och gjorde det, 1-0 till mig (mummelmummel på BVC-tanten!)


Kommentarer
Postat av: Jenny Haidarian

Äsch, typiskt BVC tycker jag.. Förr var det normalt att vara blöjfri vid 1,5 års ålder. Flickor är ju oftast tidigare än pojkar dessutom. :) Ska börja med Embla nu snart med :)

2010-06-07 @ 07:52:24
URL: http://jennyhaidarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0