När ska turen vända?

Och ni tror att jag sitter i Borås, kanske med ny färgat hår, är jättenöjd och glad efter mitt Aurora besök idag. Det gör jag inte. Jag sitter inte i Borås. Inatt kom Carl hem med detta kvittot;



YOUR CARD IS CAPTURED! Tack för den Norge! Mitt kort blev alltså insuget i en automat så jag fick inga pengar till taxin jag skulle tagit kl 4 i morse till bussterminalen. Och kollektivtrafik kunde jag inte heller åka för så sent/tidigt går det INGET! Varken buss eller T-bana, så taxi var mitt enda alternativ och det sket sig! Inga cash hemma och Carl hade sin plånbok hemma så inte kunde han ta ut pengar heller. Inga pengar helt enkelt! Fucking fabulous alltså! Där missade jag både en tandläkartid och den viktigaste av allt, min Aurora tid.

Jag som trodde att jag skulle få turen med mig efter jag hittade den där 5-klövern, men så var det nog inta alls.

Man får väl i alla fall tacka för förstående människor! Min BM Ann-Sofie som jag skulle till på förlossningen kändes förstående och tyckte att det var synd att inga tider fanns i sommar, men jag fick närmsta luckans som fanns... den 23 augusti! "Ja, vi får helt enkelt ta och klämma in dig några gånger innan oktober! Det ordnar vi!" sa hon! Tack gode gud för jag behöver verkligen prata!

Ja, jag är i alla fall fortfarande jävligt irriterad. Inte bara för detta utan för vi i allmänhet har sån jävla otur med ALLT just nu! När ska turen vända? Käre Gud, vi här i källaren i Höyenhall Oslo behöver lite tur! Kan du fixa det, SNARAST! (undrar om Gud läser bloggar...?)


Kommentarer
Postat av: Jenny Haidarian

Men vad trist, jag som kikade in här för att se hur det gått på Aurora ;)

2010-06-08 @ 11:14:25
URL: http://jennyhaidarian.blogg.se/
Postat av: Karin

Tråkigt :(



Men kan prata med dig om förlossningen om du vill, om de är något du undrar eller så bara fråga.



Jag är så sjukt avundsjuk på dig, ja faktiskt galet.



Kramar

2010-06-08 @ 22:22:18
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0