Loppis = poppis

Barnloppisen var ganska eller väldigt kass. En miljon folk som köpte massor av slitna och fula kläder.... vad är meningen med det? Jag försökte hitta lite märkes kläder billigare men tyvärr så var det dåligt med sånt. Jag köpte i alla fall ett Po.P underställ och kanske världens fulaste regnkläder till Tyra. Allt för 55 kr. Så nu kan vi i alla fall ut och gegga utan att bli våta!

När vi kom hem igen så ringde Eva och frågade om vi ville leka, och det ville vi. Det blev loppisleken och vi åkte ut till Frufällan där de har massor av småloppisar i ett och samma hus. Jag hittade massor av fint onödigt som jag mer än gärna hade köpt om jag hade plats hemma. Men så blev det inte. Istället köpte jag några andra saker som jag garanterat kommer att ha användning för. En fin liten skål som känns ganska gammal faktiskt nu när jag har kikat och kännt på den, ett liiitet höganäskrus, hemma gjord marmelad (som självklart inte var begagnad =P) och polkagrisar som smakar hallon och lakrits, dem var sååå goda!

Mina smååå men ack så bra fynd;

en blå/vit randig skål och mitt lilla höganäskrus

 

grape marmelad och polkagisar

 

underställ och de fula regnkläderna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0